Igazi sportbatár a BMW iX M60
Ez a harmadik BMW iX változat, egyben a legerősebb. Nem mérhető a Tesla ezer lóerős szörnyetegeihez, de azért ez is bőven belefér a feleslegesen erős villanyautók mezőnyébe.
Az új, M-es iX papíron nem nagy előrelépés az eddig is ismert kétmotoros modellhez képest: a két motor összesített csúcsteljesítményét 532-ről 619 lóerőre növelték, de ugyanaz a 111,5 kWh-s akkumulátort használják itt is, mint az xDrive50-esben.
Ehhez képest meglepő, hogy az M60 mennyivel jobban ugrik: 4,6 helyett 3,8 másodpercig tart elérni a százas tempót. A 250 km/h-s végsebesség sem kevesebb, mint a benzines BMW-knél megszokhattuk. Áldozatot egyedül a hatótávban jelent az erősebb motorpáros: EPA szabvány szerint 450 km körül megy el egy töltéssel az M60, ami úgy 30 km-rel kevesebb az xDrive50 értékénél. A WLTP szabvány szerinti gyári hatótáv-adat ennél nyilván jóval kedvezőbb képet mutat: eszerint 566 km-enként kell villanykutat keresni az iX M60-ashoz.
A sportosság árát persze rendesen megkéri a BMW: míg iX xDrive50-est úgy százezer euróért lehet vásárolni, az M60-ért ugyanitt 130 200 eurót kell fizetni. Észak-Amerikában valamivel kedvezőbbek az árak – 84 ezer, illetve 106 ezer dollárért adják a két duplamotoros iX-et – de a két típus árainak aránya odaát is hasonló lesz.
A korai bemutató ellenére az M60 piaci bevezetése csak 2022 júniusában indul.