A Fiat irányítása alatt teljesen elsorvasztott Chrysler márka, amely mostanra csupán két típust kínál, egy friss tanulmányautót állított ki az idei CES-en, ami reményt adhat, hogy újból lesznek korszerű Chryslerek.
Az Airflow nem előzmények nélküli: 2020 elején mutattak néhány vázlatot, ami halványan emlékeztetett rá – azt akkor FCA Airflow-nak nevezték – de a standon csak egy mozgásképtelen belsőtér-konepciót állítottak ki. Mostanra viszont teljesen kifejlesztették a hosszú orrú, ötajtós crossovert, amely a márka vezetője szerint a Chrysler fejlesztési irányát jelöli ki.
A tanulmány szabvány Stellantis műszaki alapokra épül, természetesen teljesen elektromos, és összkerék-hajtású: két egyforma, 204 lóerős villanymotor hajtja. A Chrysler 350-400 mérföldes hatótávot emleget, ami nagyjából 560-650 kilométernek felel meg. Ez már Észak-Amerikában is a használható autók közé sorolná az Airflow-t, amely egyebek közt 3-as szintű önvezetést és korszerű, teljesen képernyő-alapú kezelőfelületet is tartalmaz.
Ám úgy néz ki, a Chrysler feltámasztását a Stellantis nem sieti el: az első teljesen elektromos modelljüket csak 2025-re ígérik – ez lehet az Airflow szériaváltozata – a teljes kínálat pedig csak 2028-tól lesz tisztán elektromos.
Ahhoz képest azonban mindenképp előrelépés a Chrysler tanulmány bemutatása, hogy néhány éve még úgy tűnt, szép lassan kiürítik a márkanevet, és a cégcsoport csak a jövedelmező Dodge, Ram és Jeep márkákat tartja meg Észak-Amerikában.