A 2022-es rali-világbajnokságban már csak hibrid versenygépekkel lehet indulni, ennek megfelelően a Hyundai is épített egyet.
A szabályok szerint a hajtás elektromos fele szabványos lesz, és 100 kW-tal, azaz 136 lóerővel járul majd hozzá az össz-teljesítményhez, így rövid ideig akár 500 lóerő is gyorsíthatja az autókat. A hibrid hajtás egyébként nem csak lehetőség: a szabályzat előírja az elektromos rásegítés használatát minden gyorsasági szakaszon.
A Hyundai gépében tehát helyet kellett keresni a hibrid rendszernek, amely durván 70 kilogrammal növeli az autó össztömegét. Ezen felül át kellett tervezni a fékrendszert is, miután a folyadékhűtéses fékrendszert és a rejtett hűtőcsatornák alkalmazását is tiltja az új szabályzat.
A régi autóból a karosszéria egyes tartóelemei mellett állítólag csak az 1,6 literes turbómotor maradt meg, ezen csak részleteket finomítottak a tervezők.
Hogy mennyire sikerült jól a Hyundai új versenygépe, arról nem is olyan soká képet alkothatunk, hiszen az új szezon első versenye, a Monte-Carlo-rali már január 20-án elrajtol.