A Renault nehéz időszakában van éppen, ami az eladásokon is meglátszik: a francia márka 1,69 millió autót tudott értékesíteni 2021-ben, 5,2%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez már csak azért is érdekes, mert az előző évben a koronavírus-járvány miatt hónapok termelése esett ki. Az idén viszont a félvezető-hiánynak volt hasonló hatása.
A Dacia eközben valamelyes erősödni tudott: 3,1%-os növekedéssel 537 ezer autóra emelkedtek az olcsó márka eladásai. Az orosz Lada eközben lényegében stagnált: a 385 ezer eladott autó 0,3%-os növekedésnek felel meg 2020-hoz képest. Samsung márkanéven 57 ezer autót adtak el, Alpine-ból pedig 2659-et vásároltak tavaly. Kínában a Jinbei-Brilliance és a Renault vegyesvállalata bő 15 ezer autót tudott eladni, 41%-kal kevesebbet, mint egy éve.
A teljes Renault csoport 2,69 millió autót értékesített 2021-ben, ami 4,5%-os csökkenést jelent 2020-hoz mérve. Ez pedig akkor sem igazán jó eredmény, ha Luca de Meo vezérigazgató programja nem a példányszámra, hanem az autónkénti nyereség növelésére koncentrál.