1984-ben jelent meg az első M5-ös BMW, melyben már sok motor megfordult a sorhatostól a V10-esen át egészen a turbós V8-asokig, a következő generáció viszont már úgy tűnik, nem engedheti meg magának, hogy továbbra is benzinpusztító nehézbombázó legyen, ezért a következő generáció konnektorról tölthető hibridként érkezik majd.
Hamarosan érkezik az 5-ös BMW legújabb generációja, mely a nyolcadik lesz a sorban. A megszokott benzines és dízel változatokon túl teljesen elektromos i5-ös is készül majd belőle, de nem maradhatnak el a keményebb és gyorsabb M-es modellek sem, melyek már szintén álcázva futnak a München és Nürburgring körüli utakon.
Erős álcázás ellenére is látható, hogy a hatalmas méretű hűtőmaszk a hagyományos formátumban kerül a legerősebb 5-ösre is, de a szélesítések valószínűleg nem hatnak majd ennyire utólagosnak az autón. Azt viszont egészen világosan megüzeni a négy kipufogóvég, hogy ez itt a következő M5-ös.
4,4 literes V8-as motorja a jelenlegi legerősebb M5 CS-ben 635 lóerős és erre valószínűleg rálicitál majd a következő M5. A töltőnyílás megjelenése azonban egyértelművé teszi, hogy az XM-hez hasonlóan elektromos hajtást is pakolnak majd az autóba, melynek nyilván kettős feladatot szánnak. Teljesítményéről még csak spekulációk vannak, de úgy hírlik, hogy 750 lóerő és 1000 Nm nyomaték körüli érték szerepel majd a katalógusban.
Ezzel hatékonyan szorítható le az átlagfogyasztás és a széndioxid kibocsátás is, nem mellesleg hatalmas nyomatékot és remek gyorsulást ad az instant hadra fogható villanymotor. Más kérdés, hogy az M5 jelenleg is 2 tonna, az akksicsomag pedig csak súlyosbíthat rajta.
Beltere hozza majd a BMW következő világát, tehát a vezető előtt két hajlított kijelző lesz, melyek közül a kormány mögötti adja a digitális műszeregységet, a középkonzol felettin pedig a felhőn keresztül frissülő OS8 opcerációs rendszer fut majd. Kevés gomb lesz az utastérben, de az M-es modellekben azért felbukkannak az előre beállított módok kapcsolói a vaduláshoz.