Meglepetés: Volvo alapokra építhetik a Renault-Samsung autóit
Még tavaly augusztusban derült ki, hogy a Renault a Geely segítségével igyekszik megoldani távol-keleti problémáit, és mostanra az is kezd körvonalazódni, hogy miképpen.
Eddig csak annyit mondtak, hogy a Geely Renault jelvényes autókat forgalmazna Kínában, közben viszont a Renault koreai bázisát, a Samsungot használná saját céljaira. A legújabb bejelentés szerint a Samsung puszáni gyárában 2024-től CMA platformra épülő modellek készülnek majd, hazai piacra és exportra is.
A CMA platform hivatalosan a Geely tulajdona, de Göteborgban fejlesztették, ugyanazok a mérnökök, akik a Volvo padlólemezeit is tervezték. Erre épül a Volvo kínálatában az XC40, a Polestar 2, illetve a Lynk & Co minden eddig bemutatott modellje, és számos kínai Geely modell. Most pedig a Samsung eddig Renault és Nissan platformokon alapuló palettájának legalább egy részét is erre helyeznék át.
A hivatalos magyarázat szerint ezzel plusz költségek nélkül bővítheti dél-koreai palettáját a Renault-Samsung, amely az utóbbi években nem szerepelt valami erősen a hazai piacon sem. Cserébe nyilván megnyílik a dél-koreai piac a Geely helyben gyártott autói előtt is.
Arra most nem tértek ki, hogy Kínában milyen együttműködést tervez a két cég, de korábban azt jelezték, hogy a Geely által tervezett és gyártott, Renault jelvényes típusokat kezdhetnek forgalmazni. Erre azért van szükség, mert a Renault 2020 áprilisában kiszállt a Dongfeng Motorsszal közösen alapított Sanjiang Renault vegyesvállalatból, ideiglenesen feladva kínai jelenlétét.