2,1 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órás sebességre a Porsche 911 Turbo S Lightweight - tehét könnyített - csomagos változata, amivel az amerikai Car and Driver magazin mérése szerint gyorsabb, mint a Koenigsegg Regera RS, a Ferrari LaFerrari Aperta és a Pagani Zonda R. Hasonló ugrásra csak az elektromos hajtású Tesla Model S Plaid képes.
3745 köbcentis, biturbó hathengeres bokszermotorja a Turbo S-ben 650 lóerős és 800 Nm nyomatéka van. Európában a 0-100-as gyorsulásra 2,8 másodpercet ad meg a katalógus, az amerikai 0-60-at (97 km/óra) pedig 2,6 másodperc alatt zavarja le, de már ennél is tizedekkel jobb értékeket hoz.
Álló helyzetből 30 mérföld/órás sebességig viszont nincs gyorsabb, mint a könnyített Turbo S, ezt 0,8 másodperc alatt megcsinálja, ami nagyjából annyi, mint egy ütem az emberi szívnek. A 911 Turbo S Lightweight bizonyítja, hogy a belső égésű motorral szerelt autókban is bőven van még kakaó, nem csak a hangtalan villanyautók lehetnek pokoli gyorsak.
Több mint 10 ezer dollárnyi összegért rendelhető a Turbo S-hez a Lightweight diéta, mely könnyebb üvegeket, kevesebb hangszigetelést, karbon kagylóüléseket tartalmaz, a hátsó üléseket pedig kidobják a 911-esből, így az autó 36 kg-mal lesz könnyebb.
Amerikában közel 210 ezer dollártól (több mint 66 millió forint) indul a Porsche 911 Turbo S, ehhez jön még a bő 10 ezer dolláros csomag, és a többi extra. De még így is bomba üzlet, hiszen a Teslával ellentétben a 911-es akármennyiszer tudta ezt a gyorsulást, a legközelebbi hasonló tudású gép pedig a Ferrari SF90 625 ezer dollárért.
Gyors Porschékat néznél? Akkor erre kattints tovább!