Meglepő bejelentést tett a Volkswagen és a Bosch: a két vállalat közösen igyekszik utolérni a konkurenciát a 2-es és 3-as szintű vezetéstámogató, illetve korlátozottan önvezető rendszerek fejlesztésében.
![bosch selfdriving](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4153/41537/415371/41537127_cf9d1006a94e8486628bfbdf984c8708_wm.jpg)
A Volkswagen részéről a tavaly létrehozott szoftverfejlesztő részleg, a Cariad vesz részt a közös munkában. Elsőként egy 2-es önállósági szintű vezetéstámogató rendszert terveznek bevezetni, amely már jövőre bekerülhet egyes VW típusokba. Ez még folyamatos emberi felügyeletet igénylő eszköz, amely képes önállóan lassítani, gyorsítani és kormányozni a járművet, ám azt mondják, már megkezdték a 3-as szintű funkciók fejlesztését is, amelyre bizonyos körülmények között már rábízható a vezetés.
A Bosch-sal kötött szövetség azért meglepő, mert a VW csoporton belül az Audinál folytak ilyen irányú fejlesztések korábban, amelyeket azonban a Forddal kötött szövetség kapcsán 2020-ban ezek a részlegek az Argo AI irányítása alá kerültek. Azt nem tudni, hogy a Bosch és a Cariad közös fejlesztései támaszkodnak-e az Argo eredményeire, vagy párhuzamosan futnak majd azokkal.
Szintén nem tisztázott, hogy milyen mértékben osztozik a két fél a költségeken, bár korábbi értesülések szerint a VW néhány százmillió eurós nagyságrendű összeget szán a közös projektre, ami önmagában nem tűnik soknak. Különösen annak fényében, hogy a Bosch szerint a két cég mintegy 1000 dolgozója foglalkozik majd csak ezzel a fejlesztéssel.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)