Az új Porsche sportkocsi-prototípus a motorját sem örökölte a sikeres 919-estől: a V4-es helyett biturbó nyolchengerest építenek bele.
A Porsche a négy lehetőség közül a Multimatic autóját választotta, ezt módosítják ott, ahol a szabályok megengedik. A motorválasztásuk minimum meglepő: míg a Toyota és a Peugeot V6-os benzinmotort használ a maximálisan megengedett 680 lóerő előállítására, a Porsche autójába turbófeltöltéses V8-ast építenek, igaz, egyelőre nem nagyon részletezték, hogy mifélét. A szem- és fültanúk szerint mindenesetre jó hangja van: fülre, nyélgázon legalább tízezret foroghat percenként.
A Porsche, amely a Penske Motorsport segítségével állítja fel a gyári csapatot, a 2023-as szezontól tervezi bevetni az új autót. A tervek szerint két versenysorozatban is részt vesznek majd vele: az FIA World Endurance bajnokságában, amely Amerikában, Európában és Ázsiában is megfordul, illetve az amerikai IMSA sportkocsibajnokságban. A közös szabályrendszer miatt mindkét sorozatban használhatják ugyanazt az autót.
A Porsche csak az egyik a VW csoport márkái közül, amely LMDh szabályok szerint építene sportkocsit: az Audi is hasonló versenyautót tervez indítani ugyanezeken a bajnokságokon, sőt, az is felmerült, hogy a Lamborghini is készítene saját autót. Az is kiderült, hogy a márkák ugyanazt a karosszériát tervezik alkalmazni, viszont nem kizárt, hogy különböző motorokat alkalmaznak majd.