Bitang V8-ast és nem kevésbé izmos hibridhajtást is kap a Range Rover Sport
Ősszel leplezték le a Land Rover kínálatának abszolút csúcsát jelentő modellt, az új Range Rovert, de hamarosan jön a brit márka palettáján hagyományosan népszerűbbnek számító Range Rover Sport is. Az MLA Flex padlólemez és építőkészlet bevezetésével alapjaiban változik meg a típus, de persze azt ígérik, előnyére.
A karosszéria torziós merevsége ötven százalékkal, míg a zajvédelem 24 százalékkal javult – ezek persze nehezen mérhető tényezők, a kulcs inkább az lesz, hogy ebből szubjektíven mit éreznek majd az utasok. Ennél jóval egzaktabb változást figyelhetünk meg az új Sport hajtásláncaiban, így az SVR-változat például ugyanúgy megkapja a BMW-eredetű 4,4 literes biturbó V8-ast, mint a nagy testvér, a Range Rover.
Csakhogy itt nem 530 lóerőt tud majd, hanem a BMW X6 M-hez igazítva várhatóan 625 lovas teljesítményszinttel érkezik. A nyolchengeresben nyilván van potenciál, az M5 CS-ben ennél is többet, 635 lóerőt sajtol ki, ettől a csúcstól tehát elmarad majd az SVR. Karakterében valamelyest mást nyújthat, mint a BMW-k esetében, a Range Rover mérnökei ugyanis áthangolják saját ízlésük szerint. Mindenesetre négy másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintet és 290 körüli végsebességet remélhetünk tőle.
Az MLA padlólemez emellett villanyosított hajtásláncok befogadására is alkalmas. A hírek szerint a Range Rover Sportban is megtalálhatók lesznek az Ingenium motorcsalád soros hathengeresei, méghozzá lágy hibrid rendszer részeként, 250-400 lóerő közötti teljesítménnyel. Jó eséllyel konnektoros hibrid is készül a háromliteres hathengeresből, amelyhez 140 lovas villanymotort társítanak. 31,8 kilowattórás akkucsomagjával száz kilométer körüli elektromos hatótávra lehet képes. A rendszerteljesítmény valahol 500 lóerő fölött alakulhat.
Az új Range Rover Sport bemutatására még egy kicsit várni kell, a Land Rover 2023-as modellként tervez vele.