Konnektorról tölthető hibrid luxusterepjáró a Range Rover

2022.02.01. 14:27

Kétféle konnektorról tölthető hibrid hajtást kap az új Range Rover, melyek WLTP szerinti hatótávja több mint 110 kilométer és a gyáriak állítása szerint valós körülmények közt is közel 90 km-t képes megtenni zéró emissziós módban. Ezzel együtt a Range Rover továbbra is marad az a luxusautó, amivel bátran el lehet hagyni az aszfaltot.

38,2 kWh-s lítiumion akksicsomagja 50 kW-os gyorstöltővel kevesebb mint 1 óra alatt tölthető fel 80%-ra. A 105 kW-os villanymotor mellett pedig ott az Ingenium motorcsaládba tartozó 3,0 literes, soros, hathengeres turbós benzinmotor, ha elfogyott volna az elektromos hatótáv.

Már a P440e jelzésű gyengébb változat is 440 lóerős és 620 Nm nyomatéka van, amivel a több mint 5 méter hosszú és 2,8 tonnás Range Rover 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/óra. A P510e verzió teljesítménye nem túl meglepő módon 510 lóerő, mellé pedig 700 Nm nyomatéka van, a P440e-nél fél másodperccel hamarabb sprintel 100-ra és 242 km/óra a végsebessége.

WLTP szerinti fogyasztásuk mindkettő esetben kevesebb mint 1 l/100 km, ami azért elég mókás, de ettől függetlenül nagyon üdítő a letisztult és elegáns stílusú angol Range Rover a konnektoros Audi Q7, a BMW X5 xDrive45e és a Mercedes-Benz GLE 350 e alternatívájaként.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Megnéznél egy rendes Land Rover terepjárót? Akkor itt egy videó az új Defenderről!