Itt a Škoda elektromos kupé-SUV-ja, RS is lesz belőle
Bemutatta elektromos SUV-jának kupéváltozatát a Škoda, lerántották a leplet az Enyaq Coupé iV-ről. A sima Enyaq iV érkezése után nem sokkal már biztosan tudni lehetett, hogy dolgoznak ezen a változaton is, méghozzá a Volkswagen ID5 alapjaira építik fel a cseh márka újdonságát. Most az is kiderült, hogy négyféle teljesítményszint és két választható akkumulátorcsomag lesz a kínálat része, és az Enyaq Coupé iV-ből faragják ki az első elektromos RS-modellt is.
Ami a külsőt illeti, az alapmodell a B-oszlopig látszólag nem mutat kifejezetten hangsúlyos eltérést az Enyaq iV-hez képest, bár az első lökhárítót azért átszabták. A B-oszloptól aztán lejteni kezd a tetővonal, de úgy igyekeztek mindezt megvalósítani, hogy ne menjen túlzottan a hátsó fejtér rovására. Ebben segít a panoráma üvegtető is, amely több helyet hagy a fej fölött, mint a sima lemeztető kárpittal együtt, ráadásul a kupé-SUV esetében ez alapfelszereltség. A kupéforma 0,257-ről 0,234-re javította az alaktényezőt. A csomagtartó 15 litert veszített, de az 570 így sem kevés, felülmúlja konszernen belül a VW ID4-et is.
Természetesen ez a modell is a Volkswagen-csoport elektromos autókhoz fejlesztett MEB padlólemezére épül. Négyféle teljesítményszinttel lehet majd megvenni az Enyaq Coupé iV-t, de a nem-kupé testvérhez képest ebből iV 50 változat nem készül. A belépőszint az iV 60 lesz, ez 167 lóerőt tud, hátul hajt és 62 kilowattórás (nettó 58 kWh) az akkupakkja. Szintén hátsókerekes lesz az iV 80, de ez már 204 lovas, aksija is nagyobb, 82 kWh-s (nettó 77 kWh). Ezek fölött találunk még két összkerekest, amelyek egyformán a nagyobbik akkumulátort kapják: 265 lóerős lesz az iV 80x, a csúcsmodell pedig az Enyaq Coupé RS iV 299 lóval és 460 newtonméterrel.
Itt pedig érdemes megállni egy pillanatra, és megjegyezni, hogy ez lesz a Škoda első elektromos hajtású RS modellje. Menettulajdonságokat egyelőre csak erről közöltek a gyáriak: 6,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebességét pedig 180 km/h-ban korlátozzák, a többi villany-kupé-SUV-ot nem eresztik el addig.
Ami az Enyaq Coupé iV akkumulátorait illeti, a nagyobb aksis változatok a WLTP-ciklus szerint akár 545 kilométeres hatótávra is képesek, de idővel kiderül, hogy valós körülmények között mennyit mennek el igazából. Ez nyilván a használattól is nagyban függ. A nagy, 82 kWh-s csomagot amúgy tízről nyolcvan százalékra akár 29 perc alatt fel lehet tölteni, otthoni körülmények között az AC Škoda iV Charger használatával 6-8 órára van szükség a teljes feltöltéshez.
Ha érdekel, hogy milyen az Enyaq élesben, kattints ide.
Ha pedig arra lennél kíváncsi, hogy miként viszonyul a konkurenciához, összehasonlítót itt találsz.