A Tesla önvezető rendszereivel korábban is akadtak már problémák, emlékezhetünk például arra, hogy az erős, villogó fény megzavarja az Autopilotot, és egyébként is könnyű átverni. Persze az Autopilot – a nevével valamelyest ellentmondóan – nem jelent teljes önvezetést, a Full Self Driving (FSD – Teljesen Önvezető) frissítést ellenben nehéz lenne másképp magyarázni. Igaz, egyelőre béta verzióról van szó, amelytől nem állnak messze a hibák.
![maxresdefault](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4163/41630/416306/41630620_a0c1fae9372d76cf9c2418486a3f8670_wm.jpg)
Most közel 54 ezer, egészen pontosan 53 822 Teslát hívnak vissza a rendszerrel kapcsolatos problémák miatt. A Model S-t, X-et, 3-at és Y-t egyaránt érinti a jelenség, miszerint a stoptábláknál nem állítja meg az autót az FSD, simán átgurulnak az ilyen kereszteződéseken. Arra ugyanakkor nem tér ki az erről szóló híradás, hogy közben megfelelően figyeli-e a rendszer a keresztirányú forgalmat, és csak akkor halad át, ha biztonságos, vagy ráadásként még balesetveszélyt is előidéz.
Azok az autók érintettek, amelyek az FSD Beta 2020.40.4.10-es vagy annál frissebb verzióját használják. A tervek szerint a Tesla távoli frissítéssel oldaná meg a problémát, tehát a visszahívás ezúttal nem jelent fizikai műhelylátogatást. Jelenleg egyébként 5,6 mérföld per órás, azaz 9 km/h-s gurulást enged a rendszer a stoptáblás kereszteződésekben.
Az amerikai közlekedési felügyelet, az NHTSA álláspontja szerint egyébként a Tesla tudott róla, hogy az USA ötven államában törvénysértő ez a fajta programozás. Szerencsére balesetről, sérülésről vagy halálesetről nem tudni ezzel összefüggésben.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)