Nem állnak meg a stoptáblánál az önvezető Teslák

2022.02.02. 12:26

A Tesla önvezető rendszereivel korábban is akadtak már problémák, emlékezhetünk például arra, hogy az erős, villogó fény megzavarja az Autopilotot, és egyébként is könnyű átverni. Persze az Autopilot – a nevével valamelyest ellentmondóan – nem jelent teljes önvezetést, a Full Self Driving (FSD – Teljesen Önvezető) frissítést ellenben nehéz lenne másképp magyarázni. Igaz, egyelőre béta verzióról van szó, amelytől nem állnak messze a hibák.

maxresdefault

Most közel 54 ezer, egészen pontosan 53 822 Teslát hívnak vissza a rendszerrel kapcsolatos problémák miatt. A Model S-t, X-et, 3-at és Y-t egyaránt érinti a jelenség, miszerint a stoptábláknál nem állítja meg az autót az FSD, simán átgurulnak az ilyen kereszteződéseken. Arra ugyanakkor nem tér ki az erről szóló híradás, hogy közben megfelelően figyeli-e a rendszer a keresztirányú forgalmat, és csak akkor halad át, ha biztonságos, vagy ráadásként még balesetveszélyt is előidéz.

Azok az autók érintettek, amelyek az FSD Beta 2020.40.4.10-es vagy annál frissebb verzióját használják. A tervek szerint a Tesla távoli frissítéssel oldaná meg a problémát, tehát a visszahívás ezúttal nem jelent fizikai műhelylátogatást. Jelenleg egyébként 5,6 mérföld per órás, azaz 9 km/h-s gurulást enged a rendszer a stoptáblás kereszteződésekben.

Az amerikai közlekedési felügyelet, az NHTSA álláspontja szerint egyébként a Tesla tudott róla, hogy az USA ötven államában törvénysértő ez a fajta programozás. Szerencsére balesetről, sérülésről vagy halálesetről nem tudni ezzel összefüggésben.