335 lóerős a Koenigsegg parasztvekni méretű villanymotorja
A svéd Koenigsegg mindig is az innovációról volt híres, hozzájuk köthető a hagyományos váltó nélküli, 1500 lóerős Regera, és a vezérműtengely nélküli Freevalve technológia is (részletes cikkünk itt). A most bemutatott villanymotorjuk a teljesítmény-nyomaték-tömeg arányát tekintve is legalább ennyire figyelemre méltó: 335 lóerő és 600 Nm társul a cipó méretű, 28 kilós motorhoz, aminek a Quark nevet adták. A méretet egy 3 decis italdobozzal érzékeltették.
A Quark ötvözi a radiális és az axiális fluxusú konstrukciók előnyeit, ezért nyújt remek egyensúlyt erő és nyomaték között. Azt persze érdemes tudni, hogy a csúcsértékeket 20 másodpercig képes produkálni, ezután 134 lóerőre és 249 Nm-re limitál a rendszer. Ez még így sem kevés, hisz a Gemerát - amelybe szánják - három ilyen villanymotor és egy hatszáz lóerős, három hengeres belső égésű motor fogja hajtani, ezek hozzávetőleges munkamegosztásban működnek majd: a villanymotor vezető tervezője Dragos-Mihai Postariu nyilatkozata szerint a Quark az alacsonyabb sebességeknél segíti a gyorsulást, míg a benzinmotor a nagyobb sebességek elérésében játszik közre.
Nem csak a szupersportautókban szánnak neki szerepet, reményeik szerint a repülésben (pl. VTOL-ekben/drónokban) és vízi járművekben is alkalmazzák majd a repülőgépipari minőségű acélt és a Koenigsegg Aircore technológiájával készült üreges karbont is hasznosító konstrukciót.
A svédek már egy kombinációt is összeraktak, aminek a Terrier fantázianevet adták: ez két Quarkból, egy inverterből és egy-egy bolygóműből áll. Összteljesítménye 670 lóerő, a nyomatéka pedig 1099 Nm, miközben alig 84 kilót nyom az egység, amit akár egy monocoque-hoz is könnyedén lehet rögzíteni. További részleteket nem árultak el, de a Terriert valószínűleg egy hamarosan bemutatkozó Koenigsegg modellben láthatjuk viszont.
Ha jól megvéleményeznéd a témát, irány a NexTC Facebook-oldala!