Kilinccsel előre veretnek a hóban a Polestarral

2022.02.03. 08:53

Nem csak az öltözéke ralis stílusú, de a Polestarnál a Performance csomagos 2 Long Range modell futóművét is kifejezetten a téli veretésre készítették fel. Bármennyire is jól néz ki a hókocsinak felkészített villanyautó, ez a változat nem landol majd az árlistákon, csak egyszeri tanulmányautó.

Joakim Rydholm, ralipilóta és a Polestar vezető mérnöke készítette el az autót csapatával, mert rengeteget foglalkozik elektromos járművek vezetésével havon és jégen. A téli tesztek alkalmával decembertől márciusig tesztelik az északi sarkkörön az autókat, akár -35 fokos hőmérsékletben is.

78 kWh akksicsomagja változatlan, a Polestar 2 teljesítménye azonban 470 lóerő és 680 Nm nyomatéka van. Izgalmasabb változás a 30 milliméterrel emelt hasmagasság és a 19 colos OZ Racing rally felnikre szerelt szögesgumik. Szénszálas védőlemezt szereltek az aljára, valamint fix vonószemek vannak az autón arra az esetre, ha nem adja ki.

30 százalékkal lágyabb rugókkal szerelik a futóművét és kiegészítő kamrákkal átalakított Öhlins lengéscsillapítókat kapott, elöl és hátul is toronymerevítőket építettek be. A 4 dugattyús Brembo fékek viszont maradtak gyáriak, de a rajtelektronikát áthangolták. Karosszériája a szürke és fehér fényezésen túl négy LED-es szúrófényt kapott, az utastérbe pedig két Recaro kagylóülés várja a zéró emissziós mókát.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!