Új gyárat húz fel a Gemerának a Koenigsegg
Kétségkívül a Gemera az egyik legszokatlanabb Koenigsegg, ami valaha készült, hiszen négyüléses, ráadásul egy érdekes, összetett hibrid rendszer hajtja: három villanymotorból, valamint egy vezérműtengely nélküli, kétturbós, kétliteres háromhengeres benzinmotorból jön össze az 1700 lóerős rendszerteljesítmény.
Bár a bemutatót lassan két éve tartották, a gyártás egyelőre nem kezdődött meg, és úgy fest egy kicsit még mindig várni kell rá. Ugyanis egy teljesen új gyárat húznak fel a modell kedvéért, méghozzá közvetlen a jelenlegi üzem mellé, sőt azzal összekapcsolva. A létesítményben nemcsak a Gemera gyártása folyik majd, hanem kutató-fejlesztő munkát is végeznek, sőt ügyfélteret is kialakítanak. A termelés 2023-ban kezdődhet.
A tervek szerint az új ügyféltérben a potenciális vásárlók egy életnagyságú virtuális modellen válogathatják össze a kívánt felszereltséget, míg egy új tesztpálya a fejlesztésben és a minőség-ellenőrzésben is szerepet kaphat, hiszen a prototípusokat és a leszállítás előtt álló, elkészült autókat is itt próbálhatják ki a szakemberek.
Nem is olyan régen egyébként egy másik, ennél jóval kisebb, mintegy tízezer négyzetméteres gyáregység létrehozását is bejelentették. A bővítések összességében körülbelül száz új mérnöki és százötven összeszerelői pozíciót nyitnak meg, vagyis a Koenigsegg által foglalkoztatott dolgozók száma 800 körülire emelkedik.