Megint itt egy sportkocsi, lemezfelniken
Van egy csomó autó, amelyet szinte soha nem láthatunk fapados, lemezfelnis kivitelben, így egész meglepő, mikor mégis ilyenbe botlunk. Van, aki szándékosan alakít át így autókat képszerkesztő program segítségével, de a Subaru tényleg kiadja a BRZ lemezfelnis változatát.
Ebben az esetben viszont nem azokat célozták meg, akik spórolásból nem költenének gyári alufelnire, hanem a japán Subaru BRZ-Toyota GR86 kupa versenyzőit, akik nyilván versenyenként több garnitúra kereket használnak. A lemezfelnis garnitúrát így elsősorban arra használhatják, hogy szállításnál guruljon rajta az autó – arra pedig tényleg nem kell jobb.
Az autó egyébként nem csak a kerekében tér el az utcai modelltől, de abban is, hogy gyári bukócsövet, magas oldalfalú üléseket és hatpontos biztonsági öveket kap, viszont a függönylégzsákokat gyárilag be sem szerelik. A motor teljesítményét nem növelik: a 2,4 literes négyhengeres bokszermotor 235 lóereje klubversenyzésre bőségesen elegendő, csak a hűtését javítják néhány légterelővel, illetve olajhűtő beépítésével.
A versenyre szánt változat ára egyébként nem drámai, 3,3 millió jen, azaz közel kilencmillió forint egy-egy autó – ennél alighanem drágább lesz részt venni az öt idei futamon az ehhez szükséges csapattal és alkatrészháttérrel. Arról nincs hír, hogy Japánon kívül kínálnák a Cup Car változatot, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy másutt nem tervezik forgalmazni.