A BMW is megszerzi az irányítást kínai gyára felett
Csak az év eleje óta lehetnek az autógyárak többségi tulajdonosok saját kínai üzemeikben, és a BMW már korábban jelezte, hogy élne is a lehetőséggel. Azóta azonban változtak a megállapodás feltételei: drágábban vesznek nagyobb részesedést.
Úgy néz ki, a legújabb változat szerint egy 25%-os részvénycsomagot venne át a BMW a Brilliance-tól, így a teljes tulajdoni hányada 75%-ra emelkedne a közös vállalatban. A műveletre 3,7 milliárd eurót szánnak, de a cég szerint a mérleg így is pozitív lesz. Így ugyanis rendelkezhetnek a BMW Brilliance pénzével is, ami 7-8 milliárd eurónyi tartalékot jelent.
A BMW 2003-ban nyitott kínai üzemet a helyi Brilliance-szal közösen, ahol egy ideje már nem csak a helyi piacra készítenek autókat: az elektromos iX3 típust például csak itt gyártják, és innen látják el vele a többi piacot is.
Amikor Kína vezetése bejelentette 2018-ban, hogy megszünteti azt a szabályt, amely szerint külföldi cég nem birtokolhat 50%-nál többet a helyi autógyárakból, a BMW elsőként jelezte, hogy élne a lehetőséggel, ám a megvalósulásra mostanáig várni kellett.