Ritka a jobbkormányos Ferrari F50, ez itt pedig épp olyan
Hálátlan feladat az F40-es után jönni a sorban, de a Ferrari 50. évfordulójára készített szupersportautó a lágy formája ellenére legalább akkora durranás, mint az elődje. Az olaszok állítása szerint nincs másik olyan autó, amiben ennyire közel volna a vezető ahhoz, amit egy Forma-1-es versenyautó ad. 1995-től két éven át készültek az F50-esek Maranellóban, összesen 349 darabot gyártottak, ami közül ez az 1997-es autó a 298-as számú.
Nincs benne lebillenő digitális műszeregység, hatalmas kijelző középen és nem táncol a menetszéllel a szárnya, mert az F50-es még nem olyan szupersportautó, mint a mostani csúcsgépek. Ez még egészen purista holmi, ahol a karbon monocoque mögött ott a 4,7 literes, V12-es szívómotor, a kabinban pedig két kagylóülés között a nyitott kulisszás kézi váltó. 65 fokos hengerszögű, száraz karteres olajozású 12 hengerese 8000-nél adja le több mint 510 lóerős teljesítményét, mellé 471 Nm nyomatéka van.
Eredetileg minden F50-es balkormányosnak készült, de a világ különböző tájain élő szerencsések közül nem mind volt kibékülve, ezért a Pininfarinánál végül 8 autót alakítottak át jobbkormányosra. A váltó előtti fém plakettről az is kiderült, hogy az átalakítást 2000 decemberében Jack Yeo számára végezték.
2010 szeptemberében érkezett 20 ezer mérföldes karbantartásra Dick Lovett műhelyébe, ahol a Ferrari szakértő a kötelező szervizes munkákon túl újra összeszerelte a motor felső részét, valamint a műszerfal hibás egységeit gyárilag megfelelő alkatrészekre cserélte. Végül több mint 31 ezer angol fontos számlával távozott a műhelyből a piros F50-es.
Mostanra nem sokkal több, mindössze 21 294 mérföld (34 283 km) van a klasszikus Rosso Corsa színű autóban, aminek 18-as magnézium ötvözetből készült Speedline felnijein még a korabeli Michelin Pilot Sport gumik vannak. Eredeti tartozékaival, bélyegzett szervizkönyvével ez az F50-es egy igazán szép ritkaság, amihez hasonlóra közel 3,5 millió euróért csaptak le. A Ferrarik csúcsa korszaktól függetlenül drága.