Ritka a jobbkormányos Ferrari F50, ez itt pedig épp olyan
Hálátlan feladat az F40-es után jönni a sorban, de a Ferrari 50. évfordulójára készített szupersportautó a lágy formája ellenére legalább akkora durranás, mint az elődje. Az olaszok állítása szerint nincs másik olyan autó, amiben ennyire közel volna a vezető ahhoz, amit egy Forma-1-es versenyautó ad. 1995-től két éven át készültek az F50-esek Maranellóban, összesen 349 darabot gyártottak, ami közül ez az 1997-es autó a 298-as számú.

Nincs benne lebillenő digitális műszeregység, hatalmas kijelző középen és nem táncol a menetszéllel a szárnya, mert az F50-es még nem olyan szupersportautó, mint a mostani csúcsgépek. Ez még egészen purista holmi, ahol a karbon monocoque mögött ott a 4,7 literes, V12-es szívómotor, a kabinban pedig két kagylóülés között a nyitott kulisszás kézi váltó. 65 fokos hengerszögű, száraz karteres olajozású 12 hengerese 8000-nél adja le több mint 510 lóerős teljesítményét, mellé 471 Nm nyomatéka van.
Eredetileg minden F50-es balkormányosnak készült, de a világ különböző tájain élő szerencsések közül nem mind volt kibékülve, ezért a Pininfarinánál végül 8 autót alakítottak át jobbkormányosra. A váltó előtti fém plakettről az is kiderült, hogy az átalakítást 2000 decemberében Jack Yeo számára végezték.
2010 szeptemberében érkezett 20 ezer mérföldes karbantartásra Dick Lovett műhelyébe, ahol a Ferrari szakértő a kötelező szervizes munkákon túl újra összeszerelte a motor felső részét, valamint a műszerfal hibás egységeit gyárilag megfelelő alkatrészekre cserélte. Végül több mint 31 ezer angol fontos számlával távozott a műhelyből a piros F50-es.
Mostanra nem sokkal több, mindössze 21 294 mérföld (34 283 km) van a klasszikus Rosso Corsa színű autóban, aminek 18-as magnézium ötvözetből készült Speedline felnijein még a korabeli Michelin Pilot Sport gumik vannak. Eredeti tartozékaival, bélyegzett szervizkönyvével ez az F50-es egy igazán szép ritkaság, amihez hasonlóra közel 3,5 millió euróért csaptak le. A Ferrarik csúcsa korszaktól függetlenül drága.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
