1984-ben jelent meg a W124-es, mely sokak szerint az utolsó igazán tartós és minőségi mérnöki munkával készült Mercedes. Több mint 2,5 millió darab készült belőle a 70 lóerős dízeltől a több mint 380 lóerős V8-asig, amivel a világ végéig ketyegő kombi taxitól a négyajtós izomautóig terjedt a skála, mellette meg kupé és kabrió karosszériával is kínálták. Mára minden szép ‘124-es potenciális kívánatos veterán, de az ilyen AMG tuningosak különösen jól hozzák a korszak báját.
Már csak azért is, mert ekkoriban az AMG még csak gyár közeli tuningcég volt, akiknek a Mercedesek mellett azért más projektek is belefértek. A ‘60-as évek végén alapított vállalat aztán fokozatosan lett az erős Mercedesek szállítója, majd 1999-ben szereztek többségi részesedést a cégben, 2005-től pedig teljes egészében a Mercedesé az AMG.
1990-ben szállították Japánba ezt a Mercedes-Benz 300E-t, melyet a helyi AMG szerelt fel az optikai és teljesítményt javító kiegészítőkkel. A szürke autón körbe AMG lökhárítók vannak és küszöbtoldatok, a csomagtérfedélen finom szárny és nem maradt el a szinte teli ötküllős felni sem, polírozott peremmel, az autó színéhez fényezve.
3,4 literesre bővített lökettérfogatú sorhatos motorja új hajtókarral és vezérműtengellyel több mint 40 lóerőt ad gyári 300E-hez képest. Az eredetileg 3,0 literes M104-es blokk így 286 lóerős, amihez maradt a 4 sebességes automata váltó és a hátsókerék-hajtás öröme.
Utasterében fekete bőrkárpit és nagy mennyiségű, fényesre lakkozott fabetét, az átalakítást igazoló plakettel és AMG logókkal. A négyküllős AMG sportkormány mögött 300-ig skálázott műszeregység van, fehér számlapokkal. Határozottan formázott első Recaro sportüléseinek vezérlőpanelje a combot támasztó részen található. Nagyon súlyosan árad belőle az AMG egyik legszebb korszakának retró hangulata.