A Bloomberg írta meg a Ford belső köreire hivatkozva, hogy felmerült a villanyautó-választék leválasztása a benzines kínálatról, sőt, akár a villanyautós részleg külön cégbe szervezése.
Döntés egyelőre biztosan nincsen, arról viszont állítólag heves vita folyik, hogy hogyan hozzák ki a legtöbbet a cégből. A Bloomberg szerint a Ford család három képviselője áll ellen a vállalat vezetésében cégszétválasztás gondolatának. Ugyanakkor mások úgy vélik, egy külön villanyautós részleggel a Teslához, és több más, épp csak elindított villanyautós vállalkozáshoz hasonlóan komoly tőkét vonhatnának be, kihasználva a területen tapasztalható kivételes befektetési hajlandóságot.
Azt maga Jim Farley, a Ford vezérigazgatója is elismerte, hogy nem azonos feladat sikeres villanyautógyártót vagy sikeres hagyományos autógyárat vezetni. Viszont azt mondta, hogy a cégszétválasztás egyelőre nem szerepel a tervek közt: egyelőre a korábban bejelentett Ford+ elnevezésű terv végrehajtásán dolgoznak, amelyben egy márkanév alatt szerepelnek elektromos és benzines típusok.
A logikus egyébként az volna, ha az elektromos típusokat fogalmaznák egy új néven, és a Ford megmaradna a benzines és hibrid modellek gyártójaként, hiszen a Ford a cégcsoport tömegmárkája, és olcsón egyelőre nem tudnának elektromos autókat kínálni. Ugyanakkor így a Ford névhez később az elavultság képzete társulhatna, ami hosszabb távon nem tűnik jó túlélési receptnek.
Ugyanakkor a benzines modellek kiszervezése külön cégbe szintén öngól lehet: egy márkaváltástól biztosan megtorpannának az eladások, ami jelentős bevételkieséssel járhatna.
Vitatkoznál? Egyetértesz? Hozzászólnál? Irány a NexTC Facebook oldala!