2022. március 22-én tartják a Maserati legkisebb szabadidő-autójának premierjét, de előtte azért emlékeztető jelleggel megmutatják az autót keveset takaró álcafóliában is, így már egyértelműen látszanak az olyan elemek, mint a függőleges osztású hűtőmaszk és az MC20-ashoz hasonló formájú fényszóró.
Ezentúl nem a négyajtós limuzin Ghibli lesz a Maserati belépőmodellje, hanem a Levante alá érkező Grecale, mely az Alfa Romeo Stelvióval közös Giorgio platformra épül. A benzines és hibrid változatok mellett teljesen elektromos hajtással is érkezik. Négy- és hathengeres turbómotorokkal szerelik, 48 voltos mild hibrid rendszerrel kiegészítve.
Korábban a Stellantis már bemutatott kifejezetten elektromos autók számára fejlesztett platformokat, de a Grecale villanyos változata nem ezekre épül majd, hanem a meglévő alapokat igazítják majd a várhatóan 800 V-os hajtáshoz. Ezzel a megoldással a következő generációs - szintén elektromos - Porsche Macan érkezik riválisnak az olasz sportos SUV mellé.
Átfogó megújuláson megy keresztül a Maserati, melynek első lépése a biturbo V6-os, középmotoros MC20 sportautó volt, a Grecale pedig a legnépszerűbb kategóriába viszi majd el a márkát, a GranTurismo következő generációjának prototípusai pedig már javában gyűjtik a tesztkilométereket.