Ígéretének megfelelően bemutatta a Ford a Ranger sorozat csúcsát jelentő Raptort, amelybe a V6-os, benzines Ecoboost turbómotorok közül a háromliteres változatot építik be.
A szokatlan megoldás az, hogy Európa és Ausztrália – a típus két fő piaca – két eltérő hangolású változatot kap majd: az európai Raptor motorjából 288 lóerő és 491 Nm csúcsteljesítmény és maximális nyomaték szabadítható el, ami elsőre nem is hangzik rosszul. Ausztráliában viszont ugyanez a motor 397 lóerővel és 583 Nm-es csúcsnyomatékkal kerül piacra. Tulajdonképpen így sincs ok panaszra, hiszen az elődmodell kétliteres, 213 lóerős turbódízelénél az európai változat is érezhetően erősebb lesz, de az ausztrál változat nyilván egy másik világ lesz.
A magyarázat egyszerű: így tudják hozni a szigorúbb európai normákat. Elsősorban a szén-dioxid-kibocsátási határértékekről lehet szó, de cserébe az európai Raptor nyilván sokkal jobban fogyaszt majd, mint az ausztrál testvérmodell. Az érdekes kérdés – amelyre egyelőre nem tudjuk a választ – az, hogy a két változat között mekkora különbség van. Ha csak a motorelektronika a különbség, akkor viszonylag egyszerű lesz az európai Raptor tuningja 400 lóerő fölé, ha viszont gyengébb a váltó, netán egyes motoralkatrészek méretezése is más (ez utóbbira azért kevés az esély), akkor jóval komplikáltabb lehet a teljesítménynövelés.
Menetdinamikai adatokat nem közöltek, a fejlesztést vezető Justin Cappichiano csak annyit mondott, hogy az új Raptor egy teljes perccel gyorsabb a réginél a Ford 10 km hosszú ausztrál tesztpályáján, és nagyjából olyan gyors, mint egy sportos kompakt modell. Ami közös a két Raptor változatban, az a változtatható hangú kipufogórendszer: ez használható csendes, normál, sportos és Baja (ejtsd: baha) üzemmódban. Ez utóbbi állítólag úgy szól, mintha nem is lenne a rendszerben hangtompítás, de a Ford kizárólag a lakott területektől távoli használatra ajánlja.
Az erős motor persze nem az egyetlen változtatás a normál Rangerhez képest: szélesebb nyomtávú futóművet kapott az autó, aktív Fox lengéscsillapítókkal, és hátul Watt-rudas tengelykitámasztással. Az első rugóút ennek megfelelően 29, a hátsó 25 centi. A hajtásrendszer is elég rafinált: a tízfokozatú automata váltóhoz még egy felező is csatlakozik, a hajtásba pedig első és hátsó differenciálzár is került. Itt is üzemmódok közül lehet választani: normál, sport, csúszós, sziklamászó, sár, homok és Baja módba lehet kapcsolni – ez utóbbi a nagy sebességű csapatást jelenti terepen, akár hosszú ugratókkal.
Európában a Raptor lesz az első elérhető új Ranger, ezt már 2022 nyarának végén elkezdik forgalmazni, a gyengébb változatok viszont csak 2023 tavaszára várhatók. Állítólag jövőre bemutatnak egyes európai országokban egy második, dízelmotoros Raptor változatot is – abba jó eséllyel ugyanaz a hathengeres turbódízel kerül, amely a polgári csúcsváltozatokba is, 250 lóerő körüli teljesítménnyel, de a benzinesénél még kedvezőbb fogyasztással.