Nem igazán meglepő, hogy a Volkswagen ID modellekéhez hasonlóan a Skoda villanyautó-gyártását is ellehetetleníti Ukrajna lerohanása. Az Enyaq műszaki szempontból nagyon közel áll az ID.4-hez, ezért elég valószínű, hogy a kábelköteget is ugyanazokból az ukrán üzemekből szerezték be.
A Skoda óvatosabb megfogalmazása – azt mondják, korlátozzák az Enyaq iV típus gyártását – arra utal, hogy még lehet némi raktárkészletük az Ukrajnából származó alkatrészekből, így ha lassabban is, de folytathatják a gyártást néhány napig, esetleg hétig, mielőtt kénytelenek lesznek teljesen leállni.
A nagyobb fejfájást a cégnek az okozza, hogy a jelenlegi helyzetben valószínűleg két stabil piac is kiesik a Skoda számára. A márka második legnagyobb piaca ugyanis Oroszország, ahol tavaly bő 90 ezer autót adtak el. A nemzetközi szankciók miatt viszont valószínű, hogy nemigen adhatnak el az orosz vásárlóknak több autót a közeli jövőben. A Skoda szerint emellett Ukrajna is stabil, biztos piac volt, amely szintén kiesik a háborús helyzet miatt.