Több előzetest is láttunk már az ötajtós Ranger-rokonról, amelyet Ausztráliában már be is mutattak. A két típus közti rokonság elég szembetűnő: az első ajtókig lényegében azonos a két típus, csak hátrébb készítettek eltérő felépítményt az Everest számára.
A műszaki tartalom is nagyon hasonló: az Everest is létra-alvázas modell, amely enyhébb terepen is elboldogul. A hajtás is ugyanaz, a motorválaszték pedig egyelőre két tagból áll. Az olcsóbb változatokhoz az előző Ranger Raptor két turbós, kétliteres turbódízel motorját adják, a drágábbakba pedig három literes V6-os dízelt építenek. Benzines változat jövőre lesz, a jól ismert 2,3 literes turbós négyhengeressel. Változattól függően kétféle váltóval kínálják a típust: hatfokozatú kézi, vagy 10 sebességes automata egységgel.
Nyolcvan centis gázlómélységével, 100 kilóval terhelhető tetejével és akár hét személyes belső terével az Everest célszerű autó hatását kelti. Ennek ellenére Európába szinte biztosan nem hozzák el. Itt a szabályok miatt nemigen versenyezhetne a leírható adójú pickupokkal, és mivel az Everestből aligha lesz hibrid változat, a szén-dioxid-kibocsátási átlagnak sem tenne jót. Ugyanakkor valószínű, hogy más piacokon – Indiában, Délkelet-Ázsia és Afrika egyes országaiban, illetve a Közel-Keleten – felbukkan majd, ha nem is feltétlenül ugyanezen a néven.