Csak a BMW 2-es Coupé kapott négy csillagot az Euro NCAP-től

2022.03.03. 09:54

Közzétette idei első törésteszt-eredményeit az Euro NCAP. Ezúttal hét különböző autótípust zúztak össze a tudomány nevében, amelyek közül hat meg is kapta a maximálisan elérhető öt csillagot. A szervezet egyébként idén huszonöt éves, közleményükben pedig arra is felhívják a figyelmet, hogy a 2022-es esztendő komoly változásokat hoz az autók biztonsága terén. Júliustól ugyanis kötelező lesz a vészfékasszisztens és a sebességkorlátozó is az új autók típusengedélyének kiadásához. De most nézzük a friss eredményeket.

A Volkswagen Polo kapott egy fészliftet, az Euro NCAP pedig most ezt a frissített változatot vetette alá tesztnek. A németek kiskocsija úgy kapta meg az öt csillagot, hogy a bent ülők védelmét 94 százalékra értékelték, frontális ütközésnél a sofőr mellkasa és lábszára, valamint az utas lábszára volt kitéve enyhébb sérülésveszélynek. A gyermekek védelme 80 százalékos eredményt ért, és a gyalogosvédelem, valamint a biztonsági berendezések terén is jól vizsgázott a Polo (70-70%).

Még jobb eredménnyel, de persze ugyanúgy öt csillaggal büszkélkedhet a szintén Polo-alapú Volkswagen Taigo. A felnőtt utasok esetében százalékra pontosan ugyanaz volt a helyzet, sőt a sérüléssel veszélyeztetett testtájak is megegyeztek. A gyermekek viszont valamivel még nagyobb biztonságban vannak bent (84%), a gyalogosvédelem 71%-os, a vezetéstámogató biztonsági rendszerek 70 százalékos értékkel zártak.

Kicsit máshogy állt össze a Lexus NX ötcsillagos vizsgája. A felnőtt utasok védelmére 83 százalékot kapott a japán prémium-SUV, itt például a sofőr mellkasi zónája már közepes sérülésveszélynek van kitéve frontális ütközés esetén. A gyerekekre viszont a kis Volkswageneknél is jobban vigyáz a Lexus (87%), a gyalogosvédelem 83%-os értéke nem rossz, míg a technológiákra adott 91 százalék kifejezetten jó.

Az Év Autója-szavazás második helyezettje, a Renault E-Tech Electric ugyancsak megkapta a maximális öt csillagot. Igaz, összességében a fentiekhez képest valamivel vegyesebben teljesített: frontális ütközésnél a sofőr mellkasa közepes, lábszárai kisebb veszélyben vannak, de például ráfutásos balesetben az ostorcsapás-sérüléstől sincs teljesen védve az elöl utazók nyaka. Azért így is megvan a 85 százalék, ami a Lexus eredményénél kicsivel jobb, a gyermekek védelmének 88 százalékos adata pedig mindhárom eddig tárgyalt autóénál megnyugtatóbb. Ellenben a gyalogosokkal kevésbé kíméletes a Renault orra, erre csak 65 százalék járt, a biztonsági rendszerekre 79%.

A mostani tesztsorozat egyetlen négycsillagos eredménye a BMW 2-es Coupénak jutott – furcsa, mert manapság szinte már alapvetés az öt csillag a legtöbb autónál. Félnünk persze a jelenkor talán legjobb BMW-jében sem kell. A felnőtt utasokra vonatkozó 82, és a gyerekeket érintő 81 százalékos eredmény egyaránt teljesen rendben van, és igazából frontális, valamint oldalütközésnél is csak enyhébb sérülésveszélyt jegyeztek fel a sofőr mellkasán, lábszárán, valamint az utas lábán. A gyalogosvédelem már más téma, a 67% azt mutatja, nem érdemes túl közelről megnézni a 2-es orrát, legalábbis, amikor mozog. Az összesített eredmény részben ezen, részben a mindössze 64 százalékra értékelt biztonsági felszereltségen csúszhatott el.

Végezetül két autó, amelyek értékeivel még 2021-ről volt adós az Euro NCAP. Öt csillagot kapott a Volkswagen ID.5, ami nem meglepő, tekintve, hogy a szintén ilyen eredményre képes ID.4-gyel kvázi teljesen megegyezik. Szintén ötöst írtak be a Ford Tourneo Connectnek, amely immár a VW Caddyvel közös alapokra épül.