Az orosz Vedomosztyi értesülései szerint megáll a termelés az AvtoVAZ-nál is, méghozzá e hét végétől, bizonytalan időre.
A leállás állítólag néhány napos lett volna, és már korábban is tudtak róla – egyszerűen a félvezetőhiány miatt – de a név nélkül nyilatkozó források szerint a jelen politikai helyzetben simán elképzelhető, hogy a gyártás már nem is tud újraindulni. Az orosz lapnak nyilatkozó egyik Lada kereskedő feltételezése szerint a Bosch állhat a háttérben, és attól tartanak, hogy a német beszállító teljesen be is szünteti az AvtoVAZ ellátását.
A Lada gyártása már tavaly is akadozott: állítólag a népszerűbb típusokból, a Grantából és a Vestából is komoly hiány mutatkozott az alkatrészellátás hiányosságai miatt, de az üzemet tavaly ennek ellenére nem kellett leállítani.
Eközben a nyugati szaksajtó már azt találgatja, hogy hogyan alakul az AvtoVAZ, és az azt irányító Renault kapcsolata. A francia cég számára eddig hasznot hozott a Lada márka – még ha nem is kirívóan sokat, tavaly 315 millió euró körüli összeget – és a Renault egyelőre nem ismertette a terveit az orosz autógyárral kapcsolatosan. Egyes elemzők szerint jobban tenné a Renault, ha egyszerűen kiszállna a Ladából – amúgy is valószínű, hogy a várható szankciók kapcsán ismét veszteséges lesz a cég – de úgy tűnik, a Renault vezetése elhamarkodott döntések helyett kivárja, hogy letisztázódjon a helyzet.