A BMW felvásárolta az Alpinát
Burkard Bovensiepen a BMW 1500-ashoz fejlesztett karburátort, mely nem csak a sajtót, hanem magát a BMW-t is megnyerte, ezért néhány évvel később az Alpina által készített alkatrészekkel felszerelt modellekhez is gyári garanciát adtak. Innentől pedig a versenysikerek és nívós utcai modellek következtek az 1965-ös alapítás óta az Alpina életében, melyet 2022-ben vásárolt fel a BMW.
1983-ban nőtte ki az Alpina a tuningcég státuszt és hivatalosan is autógyártó lett, amihez az éppen aktuális BMW-k adják az alapot, tehát közös üzemben készülnek az autók, de az Alpinák esetében jóval több a kézi összeszerelés. Buchloe-ban egészen 2025-ig marad a jelenlegi rendszer, így a Bovensiepen család fejleszti és gyártja, valamint értékesíti az Alpinákat.
Utána viszont megkezdődik a vállalat beolvasztása a BMW csoportba, ezért a nagyjából 300 főt foglalkoztató Alpina munkatársainak itt és a beszállítóknál keresnek majd helyet.
Nehéz az átalakulóban lévő autóiparban helyet találni egy olyan klasszikus értékeket képviselő márkának fennmaradnia, mint az Alpina, hiszen a digitalizáció és az elektromos autók terjedésével, valamint a kibocsátási kvóták szigorításával egyre fogyott a nagyteljesítményű benzines és dízel autókat kínáló Alpina körül a levegő.
Én csak remélni tudom, hogy az M-es BMW-k teljesítményét eleganciával kínáló Alpina 2025 után is megmarad majd az úriemberek BMW-jének, hogy a zöld metálfényen ott lesz a jellegzetes arany csíkozás, a bézs bőr belsőben a kék számlapos műszerek, a lakkozott fabetét és a sorszámozott plakett. A lemezek alatt pedig az izmos motor és a tökéletesre hangolt futómű.