V12 Vantage: csodás korszak üvöltő hattyúdala
Tökéletes recept alapján készült, a klasszikus autóépítés legjobb húzását választották az Aston Martin V12 Vantage-hez, mely annyit tesz, hogy az angolok a legsportosabb és legkisebb modellbe tették bele a legnagyobb és legerősebb motort. Ezzel a fantasztikus és hangos túlzással búcsúzik majd ez a nemes vérvonal.

Amikor megjelent az új Aston Martin Vantage, akkor nem csak a merészen újító hűtőrács miatt és az élénk zöld szín miatt volt miről beszélni, hanem arról is, hogy nem terveznek bele a 4,0 literes, biturbó V8-asnál nagyobb motort, mert így mehet igazán csatába a Porsche 911-es ellen.
Apu szétszteroidozott ökle vagyok
A Totalcar utolsó Aston Martin tesztje épp 10 éve készült. A Vantage-gel könnyű meghatározni az előzés helyét, csak a gumicsíkokat kell keresni.
Tobias Moers, a Mercedes-AMG korábbi első embere és az Aston Martin jelenlegi vezérigazgatója azonban úgy gondolta, hogy nem csak az ügyfeleknek és a rajongóknak, de magának az Aston Martinnak is szüksége van egy hősre, a 12 hengeres Vantage-re. 1999-ig az Aston Martinnak nem volt V12-ese, aztán megjelent a DB7 Vantage, melynek csúcsváltozatában a vállalatot akkoriban tulajdonló Ford hathengeres blokkjából fejlesztették ki az új motort.
60 fokos hengerszögű, 5,2 literes biturbó V12-ese 6500-as fordulatszámon 700 lóerőt ad le, mellé pedig 1800-tól egészen 6000-ig 753 Nm nyomatéka van, szóval bőven van izom a Vantage-ben. Az AMR modellek 7 sebességes kézijét nem kapja meg, de a 8 sebességes ZF automata váltót áthangolták, hozzá mechanikus önzáró differenciálműve van. 3,5 másodperc alatt sprintel 100-ra, a végsebessége pedig 320 km/óra feletti. 390 lóerő/tonna aránya 20%-kal jobb, mint a V8-as modell esetében, ami nem csak a bika motornak, hanem a könnyű anyagoknak is köszönhető.
Vasököl, bársonykesztyűben
Ha az utolsó hordó táltosbenzint kéne elégetni, akkor egész biztosan az Aston Martin Vantage Roadsterrel tenném.
Szénszálasak a lökhárítók, a motorháztető és a sárvédőívek, valamint a küszöbök és könnyebb akkumulátorral szerelik a V12 Vantage-et. Középen kivezetett duplacsövű kipufogója csak a látvány, de mögötte a rendszer is kifejezetten ehhez az autóhoz készült, 1 mm-es rozsdamentes acélból, így 7,2 kg-mal könnyebb. A nagyobb motor megkövetelte az extra merevítőket, még az üzemanyagtank is szilárdabb.
Adaptív futóművében az első kanyarstabilizátorok 5%-kal keményebbek, a hátsók pedig 41%-kal puhábbak, a felső bekötési pont 13%-kal merevebb, hátra pedig kiegészítő rugót építettek, így a fokozott menetdinamika mellett is komfortosabb az autó futása, tehát nyugodtan el lehet autózni vele a francia riviéráról a spanyol tengerpartra.
Karbon-kerámia fékekkel szerelik (elöl 410 mm-es, hátul pedig 360 mm-es tárcsákkal), az első féknyergek 6-, a hátsók pedig 4 dugattyúsak. 800 fokos hőmérsékleten is veszettül lassítanak. Az acélfékhez képest 23 kg-mal könnyebb, így csökkent a rugózatlan tömeg is, de további 8 kg-ot lehet még spórolni a feláras, ultrakönnyű felnikkel. Szélesebb nyomtávja miatt a karosszéria is 40 mm-rel vállasabb, a 12 hengeres motor hűtési igénye miatt pedig 25%-kal lett nagyobb a tradícionális formájú maszk.
Hátsó szárnya végsebességnél több mint 200 kg leszorítóerőt termel, de aki a letisztult vonalakat szereti, annak sincs miért aggódnia, mert a fenéklemez és a diffúzor miatt nélküle is stabil nagy tempónál a V12 Vantage. 2022 márciusában indul meg a gyártás és már mind a 333 darab elfogyott, ezzel vége a dalnak.
Visszapillantó
Nézd meg a V8-as Aston Martint Vantage-et, tető nélkül, az éjszakai Budapesten!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
