A Prodrive már korábban belengette, hogy a BRX Hunter néven ismert Dakar-ralis versenygépből utcai változatot is faragnak. Ehhez a legfrissebbet, az idei viadalra fejlesztett T1+ változatot vették alapul. Valljuk be, nem olyan rossz kiindulási alap az a kocsi, amely Sébastien Loebbel a volánnál abszolút második helyre volt jó a Dakaron.

David Richards Prodrive-elnök szerényen csak a sivatag Ferrarijának nevezte az utcai Prodrive Hunter T1-et, míg a hivatalos brosúra a klasszikus idézettel nyit: „ahová megyünk, ott nincs szükség utakra.” Ezt nevezhetnénk hangzatos marketing-bullshitnek is, de ha ránézünk az autóra és elmélyülünk egy kicsit a jellemzőiben, rájövünk, hogy ezúttal nem erről van szó.
A formaterv az egykori Jaguar-dizájnfőnök Ian Callum munkája, és ugyanazt az acélcsővázat rejti, amit a Dakaron használt három versenyautóban is alkalmaztak. A 4,6 méter hosszú és 2,3 méter széles T1 megrajzolásakor lényeges szempont volt az aerodinamika. Az 1850 milliméteres magasság azt jelenti, hogy a dakaros verzióhoz képest tíz centivel lett alacsonyabb az utcai gép. Nem dísznek van a méretes hátsó szárny sem, és a futómű is igen komoly technika.
Ami a teljesítményt illeti, itt szabadabb kezet kaptak a mérnökök, mint a terepraliban, ahol erre vonatkozóan is korlátozások szerepelnek a szabálykönyvben. 400 helyett így 600 lóerőre képes a 3,5 literes, Ford-származék, ikerturbós V6-os, amelyet 6500-ig forgathatunk. A csúcsnyomaték 700 newtonméter. A Hunter természetesen összkerekes, hatgangos váltóját pedig a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolgatni. A 0-100 km/h-s sprintet négy másodpercen belül tudja, a végsebessége 300 km/h körüli. Tehát amellett, hogy árkon-bokron átmegy, mindezt irdatlan gyorsan teszi.
A beltérben nem maradhatott minden úgy, mint a versenygép esetében, egy utcai autótól nagyobb komfortot várnak el a vevők. Így a versenyüléseket kényelmesebbre cserélték, és mindent úgy alakítottak ki, hogy ne kelljen profi pilótának lenni ahhoz, hogy elboldoguljunk a vezetéssel. Az üzemanyagtartály alapból 480 literes, de ezt is lehet igény szerint kisebbre cserélni, hogy nagyobb csomagtér maradjon mögöttünk.
Arra azért ne gondoljunk, hogy a Hunter T1-ből tömegcikk lesz. Az első példány már el is készült, kifejezetten Salman bin Hamad Al Khalifa bahreini herceg számára. Ezzel együtt mindössze 25-öt gyártanak, darabja 1,25 millió fontba, átszámolva bő 550 millió forintba kerül, amire még rájönnek az adók.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
