Hamarosan bemutatja a Q6-ost az Audi, amely a Volkswagen óriás-terepjárójának, az Atlasnak az alapjaira épül, és a márka legnagyobb autója lesz. Csakhogy Európába a tervek szerint nem jut el, kifejezetten a kínai piacra épül. Ez pedig műszaki megoldásain is meglátszik.
A böszme nagy SUV-ok mezőnyéből is kiemelkedve a Q6 túlszárnyalja még a Q7-et is a maga 5099 milliméteres hosszúságával (Q7: 5063), 2104 milliméteres szélességével (Q7: 1970) és 1784 milliméteres magasságával (Q7: 1741). Igaz, ennek ellenére a Q7-nek nagyobb a tengelytávja valamicskét (2995 mm a 2980-nal szemben), ami a belső térérzet szempontjából nem elhanyagolható tényező.
A Q6 a hírek szerint három üléssorral is elérhető lesz, de az még nem tisztázott, hogy ez három, egyformán kétüléses sort jelent, vagy a középsőben egy háromszemélyes pad kap helyet. A nagy testhez furán szokatlan módon 17 colos felnik tartoznak, legalábbis alapáron, mert ha hajlandó lesz rá költeni a vevő, akár 21-ig felmehet.
Műszaki szempontból viszont kicsit csalódást keltő a behemót, már legalábbis ha az Audi Q7-et vesszük alapul. A 2,2 tonnás Q6-ban ugyanis hiába keressük a hat- és nyolchengeres V-motorokat, csak négyhengeres turbós benzineseket kapunk. Mindkét variáns kétliteres, a gyengébbik 231, az erősebb 265 lovas. A megfejtés ott keresendő, hogy míg a Q7 az MLB-padlólemezre épül, addig a Q6 alatt az MQB-t találjuk.
A hivatalos bemutatót az áprilisi pekingi autószalonra tervezik, a jelenlegi adatok forrása a kínai ipari és információ-technológiai minisztérium.