A Lotus tavaly nyáron, a goodwoodi Festival of Speeden mutatta meg legújabb sportkocsiját, az Emirát, amelyről aztán szinte minden részlet ki is derült. De csak szinte, mert bár a kezdéskor elérhető Toyota-féle V6-os adatait megismerhettük, az AMG-származék négyhengeressel kapcsolatban viszont még titkolóztak.
Most ezt a hiányosságot is pótolták, és kiderült, hogy a turbós, kétliteres sornégyest keresztben építik be. A Lotus szerint M139 kódú motor egyedi változatáról van szó, mind szívó, mind kipufogó oldalon variáltak rajta. Így 360 lóerőt tud, jóval kevesebbet, mint amit ugyanettől a blokktól az AMG Mercedesekben megszoktunk, az A 45 AMG-ben például 421 lóerő a csúcs. A csúcsnyomaték 420 newtonméter, míg váltóból nyolcfokozatú duplakuplungost párosítanak a motorhoz.
Összességében tehát nemcsak az AMG Mercikhez, hanem a Toyota-motoros Emirához képest is visszafogottabb ez a kivitel. Abban a 3,5 literes, kompresszoros V6-os 400 lóerőt és 430 newtonmétert tud, a 4,5 másodperces nulla-száz, valamint a 290 km/h-s végsebesség is eléggé rendben van. Ehhez a verzióhoz hatos kézi vagy szintén hatos automata váltó választható.
A V6-os Emirát április nyolcadikától lehet megrendelni, az induláshoz alaposan felextrázott First Edition ára 76 ezer font, vagyis 34 millió forint – legalábbis az Egyesült Királyságban. Európa kontinentális részén már 100 ezer eurót, vagyis mintegy 37 millió forintot kell érte kicsengetni. Az első példányok már tavasszal eljutnak az ügyfelekhez. Az alap-hathengeresek ennél olcsóbbak lesznek a maguk 82 ezer eurós, azaz 30,5 millió forintos árával, de ezekre jövő januárig kell várni. A négyhengeres Emira idén ősztől lesz elérhető, szintén First Editionként, míg az alapmodell ebből is 2023-ban érkezik, 70 ezer euró, vagyis 26 millió forint körüli árcédulával.
Jó eséllyel ezek az autók befektetésnek sem lesznek utolsók, ugyanis a tervek szerint az utolsó, tisztán belső égésű motorral hajtott Lotusokról van szó.