A kezdetektől ismert probléma a villanyautóknál, hogy a hatótáv körülményektől függően változhat, külső tényezőként leginkább az időjárás képes befolyásolni. Télen, hideg időben látványosan rövidül a megtehető táv, az Autocar most azt is megvizsgálta néhány modellnél, hogy pontosan mennyivel.
A teszt persze nem tudományos alaposságú, mert csak négy típust sikerült téli és nyári körülmények között is lemérni, további négy autó téli eredményét pedig csak a gyári, WLTP szerinti hatótávval tudták összevetni. A nagyságrend azonban így is látszik. A nyári-téli különbség a Porsche Taycannál volt a legnagyobb, mintegy 20 százalék mínusz jött ki hideg időben, a legjobban pedig a Fiat 500e bírta a telet, nála 15 százalék volt a veszteség.
Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus | Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD | Skoda Enyaq iV 60 | Fiat 500 42kWh Icon | |
Akkumulátor nettó kapacitás | 83.7kWh | 88.0kWh | 58.0kWh | 37.3kWh |
Nyári hatótáv | 452 km | 486 km | 333 km | 225 km |
Téli hatótáv | 360 km | 397 km | 280 km | 190 km |
Különbség | -20,1% | -18% | -15,7% | -15,2% |
A gyári hatótáv esetében természetesen sokkal meredekebb eredmények jöttek ki, mivel a villanyautók többsége a WLTP ciklust normál körülmények között sem feltétlenül tudják teljesíteni, emellett az is kitűnt a tesztből, hogy rengeteget számít a hőpumpa: a szerkezettel rendelkező típusok átlagban 25,4 százalékkal teljesítettek rosszabbul a gyári adatnál, míg a hőszivattyú nélküli autók 33,6 százalékos mínuszt hoztak össze.
Fiat 500 42kWh Icon | Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD | MG 5 Long Range Exclusive | Audi Q4 E-tron 50 S line Quattro | Kia EV6 GT-Line RWD | Skoda Enyaq iV 60 | Tesla Model Y Long Range | Tesla Model 3 Long Range | |
Akkumulátor nettó kapacitás | 37.3kWh | 88.0kWh | 57.0kWh | 76.6kWh | 72.5kWh | 58.0kWh | 75.0kWh | 75.0kWh |
Hőpumpa | nincs | nincs | nincs | nincs | van | nincs | van | van |
WLTP hatótáv | 318 km | 610 km | 402 km | 466 km | 527 km | 400 km | 532 km | 601 km |
Téli hatótáv | 190 km | 397 km | 268 km | 323 km | 367 km | 280 km | 397 km | 452 km |
Különbség | -40.00% | -34.60% | -33.10% | -30.60% | -30.40% | -29.80% | -25.20% | -24.80% |
A tesztet egy 24 kilométer hosszú útvonalon teljesítették az autók, ebből 4,8 kilométer volt megállásokkal és gyorsításokkal teli városi szakasz, 6,4 kilométer egyenletes 80 km/h-s sebességű, és 12,8 kilométer 112 km/h-s sebességű szakasz.