Bemutatták az új, hathengeres, ikerturbós Chrysler motort
Korábban csak pletykák szintjén lehetett hallani az új soros hathengeresről, amelyet az Alfa Romeo Giuliából ismert négyhengeres benzinmotorból fejlesztettek ki. Most azonban hivatalosan is bejelentették az érkezését.
Ahogy az a 84 mm-es furatból és a 90 mm-es lökethosszból is sejthető, az új, Hurricane fantázianevű motor geometriájában a Fiat-Chrysler fejlesztette kétliteres négyhengeres GME T4 motor paraméterei köszönnek vissza – valószínű, hogy közös alkatrészből is akad jó néhány. Ám a Stellantis közleményében hangsúlyozzák, hogy nem csak két plusz hengert csaptak a bevált négyhengereshez: az új sorhatos komoly önálló fejlesztési munka eredménye.
Erre utal a komplikált, dupla turbós feltöltőrendszer is, amely viszont nem igazán hasonlít a négyhengeres motoréhoz. A Hurricane motor egyébként műszaki szempontból elég bonyolult, és igényes megoldásokat tartalmazó szerkezet: két, külön változtatott időzítésű, cső-kialakítású vezérműtengely dolgozik a hengerfejében, 24 nátrium-töltésű szeleppel. Az üzemanyagellátást 350 bar rendszernyomású közvetlen befecskendezés végzi.
Magyarán a legtöbb ma ismert drága trükköt bevetették, ami alkalmas a teljesímény és a hatékonyság javítására. A pontos teljesítmény egyelőre nem ismert, de annyit azért elmondtak, hogy a fogyasztásra optimalizált gyengébb változat is 400 lóerő feletti teljesítményt ad majd le, a csúcsváltozattal pedig 500 lóerő fölé céloztak. Az ígéretek szerint az új motor nagyjából 15%-kal lesz takarékosabb, mint a hasonló teljesítményszintű V8-asok, és a Stellantis két nagy platformjához, az STLA Large-hoz, és az STLA Frame-hez használják majd. Ezek a korábbi Chrysler kínálat padlólemezeinek közvetlen utódai, amelyeket nagy személyautók, SUV-k, terepjárók és pickupok alapjaként alkalmaznak majd a következő évek során.
Úgy hallani, elsőként az erősebb változat mutatkozhat be, a Jeep Grand Wagoneer lehet az első típus, amelybe beépítik.