Vad, V8-as MG-t is vehetsz a Dacia Spring árából

2022.03.25. 15:55

A 2002-ben bemutatott MG XPower SV egy megjegyezhetően vad, versenyautós külsejű cucc volt a maga idejében: az autót gigantikus szélesítések, óriási légbeömlők és hangsúlyos szárny tették kicsit divatossá, kicsit pedig önmaga karikatúrájává.

Az Xpower SV-t az a Peter Stevens álmodta meg, aki a McLaren F1-ért is felelős. Az alapokat a Qvale Mangusta adta, a V8-as motor pedig a Fordtól érkezett. A kasznielemek az angoloknál készültek, az alapok viszont Olaszországban, így az összeszerelés nagy része is ott zajlott. Ezek után a majdnem kész autó visszakerült Nagy-Britanniába, hogy a végső simításokat ott végezzék el.

Ahogy ezek alapján sejthető, vannak vicces kisipari részletek, amik közül talán a leginkább szembetűnő a kettes Puntóból egy az egyben átemelt első fényszórók, de ma már az univerzális Sony fejegység is megmosolyogtató elem.

Kétféle változat készült: egy 4,6 literes, 320 lóerős V8-assal szerelt, ez volt az SV, illetve készült egy 5 literes, Roush által tuningolt, 385 lóerős változat is, ezt pedig SV-R-nek hívták. Az XPower SV-R korrekt menetdinamikát kínált: a 385 lóerős V8-as 4,9 másodperc alatt gyorsította százra, a végsebessége pedig 280 km/h fölött alakult. Az elszálló költségek miatt az ára elég borsos lett, így az eladások se borították fel az ország autópiacát. Olyannyira nem, hogy mindössze 42 darab XPower SV/SV-R készült.

Most a Bonham's aukciósház kínál eladásra egyet ebből a Ferrari Enzónál is tízszer ritkább MG-ből. Ráadásul az erősebbik motoros SV-R-ről van szó, amibe a gyártás óta csupán 2500 mérföldet, azaz nagyjából 4000 kilométert pörgettek és 2011 óta egyáltalán nem is használták.

Az ára? Szinte komikusan kevés: a cikk írásának pillanatában 10 ezer eurónál jár a licit, ami kevesebb, mint 4 millió forint. Ez valószínűleg még bőven megy majd felfele, de az aukciós ház is csak 20 és 25 ezer euró közé saccolta az autó értékét, ami nagyjából 7,5 és 9,4 millió forint közötti összeg. Az alsó sacc nagyjából egy új Dacia Spring ára, ami annak fényében tényleg nevetséges, hogy hány ilyen autó készült.

Fotók: Bonham's