Az Audi RS3 legújabb generációja ugyan nem lett erősebb elődjénél, ugyanúgy 400 lóerőt facsartak ki belőle, de azért így is ott van a legkegyetlenebb sportos ferdehátúak mezőnyének élén. Továbbá igazán szívet melengető, hogy a mai, köbcenticsökkentős, kibocsátás-nézegetős világban szinte hihetetlen, hogy a 2,5 literes, sorötös is megmaradhatott.
A nyers teljesítményadatok szintjén nagy rivális Mercedes A45 AMG 421 lóerejétől még így is elmarad egy kicsivel, azonban annál egy jelentős tizeddel hamarabb éri el a százas tempót. Ezek 4 másodperc alatti értékek -az Audié 3,8, a Mercié 3,9-, ami még így 2022-ben is irreálisnak hangzik egy kompakt részéről, hiszen pár évtizede ez még a legkeményebb szupersportautók territóriuma volt.
Ha azonban a 400 lóerőt visszataszítóan fáradtnak érezné bárki is, akkor erre a problémakörre az ABT kínál megoldást. Az ABT Power S csomaggal 454 lóerőre tolják fel a gyári kerek értéket, ami a gyakorlati menetdinamikában két minusz tizedet jelent, így már 3,6 másodperc is elég neki százig. Ha a 290 km/h-ra limitált végsebesség is cammogósnak tűnne, az ABT itt is készséggel segít: anyagi ellenszolgáltatás esetén feltolják 300-ig a limitet.
300 km/h egy kompaktban. Eszelős.