Akik voltak sorkatonák, azok bizonyára többször is találkoztak az M zárolt tétel kifejezéssel. Az M zárolt készlet olyan hadieszközöket jelent, amelyeket egy mozgósítás vagy hadiállapot bejelentése után azonnal a harcmezőre küldenek. Ezeket a készleteket nemcsak háború, hanem súlyos katasztrófák esetén is szolgálatba állíthatják. A legtöbbször katonai járműveknél találkozhatunk ezzel a kifejezéssel, például apróhirdetésekben. Az M zárolt harcjárművek általában szinte teljesen új, alig néhány kilométeres eszközök voltak, amelyekből leengedték a folyadékokat, kiszerelték az akkumulátoraikat, és lezsírozva a laktanya egy külön erre a célra létesített hangárjába eltették.
Ezeket a járműveket évente egyszer-kétszer leellenőrizte a feljebbvalóság, akik azt vizsgálták, hogy mekkora a harckészültsége egy-egy laktanyának. Ilyenkor ezeket beindították, mentek velük pár kört a laktanya körül, majd a laktanya megkapta a kiváló harckészültség pecsétet. Számos visszaemlékezés fellelhető ezekről az ellenőrzésekről, amelyek arról szólnak, hogyan verték át a revizorokat. Hol a rendszámokat, hol az akkumulátorokat pakolták át egyik járműből a másikba, hogy a harckészültség megfelelő legyen. Mindeközben a valóság az volt, hogy az M zárolt járművekből a legtöbb esetben minden mozdítható alkatrészt elloptak a szemfüles bakák, ezért az ellenőrzéseknél muszáj volt trükközni, elkerülendő a lebukást.
Az ukrán hírszerzői források szerint az orosz hadseregben sincs ez másként, ugyanis egy teljes dandárnyi (körülbelül 100-120 darab) M zárolt harckocsiból lopták ki az alkatrészeket. E harckocsikat a hatalmas ukrajnai veszteségek miatt az oroszok újra üzembe helyezték volna, azonban a rengeteg T-72-es és T-80-as jelenlegi állapota ezt nem tette lehetővé. A tolvajok állítólag főként a legdrágább, nemesfémeket tartalmazó alkatrészekre specializálták magukat, így a célzóberendezéseket és az optikákat lovasították meg. De vannak olyan harckocsik is a Krím-félszigeten található Klimove falu melletti laktanya tárolóhelyein, amelyekben motor sincs.
Sőt! A hírek szerint még olyan T-80-asokat is találtak, amelyekből a GTD-1250-es gázturbina is hiányzik. Az összes letárolt harckocsiból mindössze 15 darab volt üzemképes, azonban harcképesnek még ezek sem nevezhetők, ugyanis a fegyverrendszereik nincsenek kielégítő állapotban. A letárolt dandár állapotáért felelős parancsnok öngyilkos lett, szolgálati pisztolyával agyonlőtte magát, miután kiderült, hogy a rábízott technika használhatatlan.
Egyébként az orosz hadseregnek körülbelül 12-15 ezer harcjárműve van tartós tárolásba helyezve Oroszország különböző pontjain. Ezeknek a harcjárműveknek a nagy része Szibériában található, amelyek nagy valószínűség szerint hasonló állapotban vannak, mint a Klimovéban tárolt eszközök. Mivel a legtöbb M zárolt orosz harcjármű használhatatlan, és a legtöbb tárolóhely messze esik a frontvonaltól, ezért az orosz hadsereg az ukrán határ közelébe vezényelte a javító századait, amelyeknek az a feladata, hogy a harcok során megsérült vagy üzemképtelenné vált eszközöket újra harcra kész állapotba hozza.
A hadsereg járműveinek dézsmálása itthon máig bevett szokás, elég csak arra az esetre gondolni, amikor a közelmúltban százszámra tűntek el katalizátorok.