A BMW-specialista tuningmárka az elmúlt években azzal szerzett magának vásárlókat, hogy sok esetben kiegészítette a gyári kínálatot. Sosem készült például hivatalos BMW M7-es, de kapható volt az Alpina B7, amely azt a dinamikát és stílust hozta, amit egy sportos csúcsmodelltől elvárhatott a közönség.
Az új B4 most ugyanezt csinálja a 4-es Gran Coupéval, amelyből nem létezik gyári M4 változat. Az Alpina előállított belőle egy új változatot, amely az S58 jelzésű motor 495 lóerős változatát kapja meg, természetesen a hozzá illő futóművel és fékrendszerrel.
Ez ugyan 15 lóerővel gyengébb, mint az M4 Competition, de többet kínál a mezei M4-es 480 lóerejénél, a százas tempó pedig 3,7 másodperc alatt érhető el vele. Emellett a BMW-knél megszokott sebességkorlátozó sem került bele, így a végsebessége 301 km/h a gyári autók 250-je helyett.
A csomag részei még a könnyű, 20 hüvelykes kerekek, a sportosra hangolt futómű, a változtatható karakterű lengéscsillapítók, illetve egy komoly fékrendszer, elöl négydugattyús nyergekkel és 395 mm-es tárcsákkal, hátul pedig úszó ágyazású nyergekkel és 345 mm-es tárcsákkal.
Az Alpina B4-es Németországban mostantól rendelhető, az ára 91 800 euró.