A Porschék elektromos átalakításáról sokat tudna mesélni Karotta, rengeteg meló van Grétában, a tűzkárból feltámasztott 912E-ben. Ha nem is 911-est és nem is ugyanilyen hajtással, de az Electric Classic Cars csapata is hasonló projektet hozott össze: egy 944-esbe építettek Tesla-hajtást.
A 944-esbe 143 és 250 lóerő közötti teljesítményű motorok kerültek, közülük az alapot a 2,5 literes szívó sornégyes jelentette, a csúcsot pedig a szintén négyhengeres turbó változatok, amelyek 951-es kódnéven futottak. Az autó a porschés hagyományokkal ellentétben az orrában hordta a motort (a váltót pedig hátul), a súlyeloszlása pedig hozta az ideális 50:50-et, híresen jót lehet vele autózni.
One of the best handling classic cars ever made, on some of the best roads in the country, and the best electric drive unit powering it along. Today was a good day. 😎⚡👌 #teslapowered #porsche944 #electricporsche #tesla #porsche #porsche944s2 pic.twitter.com/F5Hi4zbL0n
— Electric Classic Cars (@elecclassiccars) February 4, 2022
Az elektromos átalakítások két dolgon tudnak elhasalni, az Electric Classic Car 944-ese szerencsére mindkettőt kikerülte: egyrészt az autó a beszerelt Tesla Small Drive egységgel és a 48 kWh-s akkucsomaggal együtt is nagyjából tudta tartani az eredeti súlyt, vagyis nem lett belőle egy tohonya nehéz dög, de a csomagtartóba is telepítettek némi akkumulátort, így a tökéletes balansz, a jó vezethetőség is megmaradt.
Az új hajtásrendszerrel nem csak a szóban forgó S2-es példány eredeti 211 lóerejét, de a csúcsmodell Turbo teljesítményét is felülmúlták, jelenleg nagyjából 300 lóerőt produkál az autó, ami közúton untig elég. Bár a pontos hatótávról nincs infó, nagyjából 225 kilométerre becsülik úgy, hogy ebbe sietős szakaszok is jutnak, az építők külön érdeme, hogy az átalakítással a csomagtér térfogata sem csorbult.