A kevésbé népszerű Porschékból is lehet remek villanyautó

2022.04.01. 11:24

A Porschék elektromos átalakításáról sokat tudna mesélni Karotta, rengeteg meló van Grétában, a tűzkárból feltámasztott 912E-ben. Ha nem is 911-est és nem is ugyanilyen hajtással, de az Electric Classic Cars csapata is hasonló projektet hozott össze: egy 944-esbe építettek Tesla-hajtást.

FKxDW28WUAQraMM

A 944-esbe 143 és 250 lóerő közötti teljesítményű motorok kerültek, közülük az alapot a 2,5 literes szívó sornégyes jelentette, a csúcsot pedig a szintén négyhengeres turbó változatok, amelyek 951-es kódnéven futottak. Az autó a porschés hagyományokkal ellentétben az orrában hordta a motort (a váltót pedig hátul), a súlyeloszlása pedig hozta az ideális 50:50-et, híresen jót lehet vele autózni. 

Az elektromos átalakítások két dolgon tudnak elhasalni, az Electric Classic Car 944-ese szerencsére mindkettőt kikerülte: egyrészt az autó a beszerelt Tesla Small Drive egységgel és a 48 kWh-s akkucsomaggal együtt is nagyjából tudta tartani az eredeti súlyt, vagyis nem lett belőle egy tohonya nehéz dög, de a csomagtartóba is telepítettek némi akkumulátort, így a tökéletes balansz, a jó vezethetőség is megmaradt. 

Az új hajtásrendszerrel nem csak a szóban forgó S2-es példány eredeti 211 lóerejét, de a csúcsmodell Turbo teljesítményét is felülmúlták, jelenleg nagyjából 300 lóerőt produkál az autó, ami közúton untig elég. Bár a pontos hatótávról nincs infó, nagyjából 225 kilométerre becsülik úgy, hogy ebbe sietős szakaszok is jutnak, az építők külön érdeme, hogy az átalakítással a csomagtér térfogata sem csorbult.