Egyelőre csak az autó külsejét mutatták meg, és annyit árultak el, hogy az új Civic műszaki alapjaira építik. Így egyelőre mindenki csak találgatja, hogy mit tudhat a CR-V és az európai névrokon közé illeszkedő amerikai HR-V.
![](https://kep.index.hu/1/0/4260/42605/426059/42605922_4260eb4c4758eecbfb83584332ce0974_wm.jpg)
A formaterv mindenesetre nem különösebben jellegzetes: nagyrészt gömbölyded formák jellemzik, itt-ott egy-egy éllel. Az a kevés karakter, amit hordoz, nagy részben az orr-részen lelhető fel: a lámpáknál alacsonyabbra helyezett sokszög-forma hűtőrács ugyan szintén nem nagyon eredeti ötlet, de hozzájárul ahhoz, hogy felismerhető arckifejezést kapjon a jármű.
![](https://kep.index.hu/1/0/4260/42605/426059/42605926_bdea1ba7695bb82f463ddde0ee5359d0_wm.jpg)
Ahogy a neve is mutatja, ez a SUV váltja Észak-Amerikában a HR-V-t, ahol az előző generációban még ugyanazt az autót árulták, mint Európában, csak a motor volt más. Oda azonban, úgy néz ki, a Jazz alapú típus kicsinek bizonyult, így most egy számmal nagyobb autót dobnak piacra. Az érdekes fejlemény az, hogy a Honda jelezte, az amerikai HR-V Európában is bemutatkozik majd, de nyilván más hajtással, és más néven, hiszen itt egy másik, szintén eléggé új modellt hívnak HR-V-nek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4260/42605/426059/42605928_46a80628d25f4cda2fae759c45f34236_wm.jpg)
Nyilvános adatok híján egyelőre azt is csak találgatni lehet, hogy milyen hajtás kerülhet a típusba. Elég valószínű, hogy Észak-Amerikában az alapjául szolgáló Civic benzinmotorjait kapja meg – egy 2 literes, 160 lóerős szívómotor és egy 1,5 literes, 182 lóerős turbómotor alkotja a Civic motorpalettáját – míg Európába várhatóan konnektoros hibrid hajtásrendszerrel érkezik.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)