Mint kiderült, nem egyszerűen arról van szó, hogy a GM fejleszt villanyautókat a Honda számára. Új, közös platformot hoznak létre – igaz, a GM Ultium akkumulátor-rendszere köré.
A legfontosabb új információ azonban az, hogy 2027-re várhatók az első közös modellek, amelyekkel elsősorban Észak- és Dél-Amerikát, illetve Kínát célozzák meg. Magukról az új villanyautókról egyelőre annyit mondtak, hogy a cél megfizethető és vonzó elektromos járművek létrehozása, amelyekből éves szinten több millió példány készülhet.
Nagyjából az is sejthető, hogy milyen árszintet próbál belőni a két gyártó: a GM fejlesztésért és beszerzésért felelős alelnöke, Doug Parks szerint a még szintén csak tanulmányként bemutatott Chevrolet Equinox alá szeretnék árazni a Hondával közösen fejlesztett autókat, márpedig az Equinox kapcsán 30 ezer dolláros árat emlegettek. Ez pedig, ha nem is olcsó – a mai árfolyamon bő 10 millió forint – de Észak-Amerikában már az átlagos autóvásárlók számára is elérhető, és a Honda-GM modellekből Parks szerint készülhet ennél is érdemben olcsóbb.
Európáról nem esett szó a Honda-GM tervek kapcsán, de ez nem jelenti feltétlenül, hogy ide ne hozhatnának a közös fejlesztésű elektromos modellekből. Az ilyen tervek azonban érthető módon nem kapnak hangsúlyt, hiszen a General Motorsnak az Opel eladása óta nincsen komolyabb európai érdekeltsége. Magyarán, ha meg is jelennek a közös fejlesztésű autók Európában, azokat leginkább a Honda kínálja majd.
A konkrét közös típusok bemutatására persze még várni kell: ezeket várhatóan az évtized közepe táján kezdik majd megmutatni a szélesebb közönségnek, a közös gyártás megkezdése előtt nem sokkal.