A korábban egyfajta autóipari Ígéret Földjének tartott Kína számos márkának okozott kellemetlen csalódást az utóbbi években. Több francia és japán márka esetében láthattuk, hogy néhány év alatt a töredékükre olvadtak az eladások, hiába fektettek nagy pénzeket a helyi gyártás kiépítésére.
A Honda is hasonló helyzetben találta magát az Acura luxusmárkával, amelynek egyszerűen nem sikerült megtapadnia Kínában. A bevezetését 2016-ban kezdték, helyi partnerükkel, a GAC-val együttműködve, de a legjobb évben, 2019-ben is valamivel 15 ezer példány alatti mennyiséget adtak el a márka autóiból. Tavaly pedig kevéssel 6500 feletti eladást sikerült produkálni a CDX és az RDX SUV-kból álló kínálattal.
A GAC Honda közleménye szerint az Acura helyett a jövőben az elektromos modellek fejlesztésére és gyártására fordítják a vállalat Kínában rendelkezésre álló erőforrásait.