Ha a Mazda MX-5 nem elég angol roadster, akkor itt a újjávarázsolt Austin Healey
Hiába esik váratlanul az eső és szűkösek a vidéki utak, az angol roadster műfaja annyira megragadó, hogy a Mazda MX-5-től a Porsche Boxsterig sok helyen él még ez a recept, ha már a legtöbb angol gyártót elnyelték a kínai befektetők. A British Motor Corporation és a Donald Healey Motor Company 1952-ben alapították meg az Austin Healey-t, ez a vállalat adta a világnak a legcukibb békaarcú autót, a Sprite-ot is.
Még az ‘50-es évek elején jelent meg az Austin Healey 100, mely arról kapta nevét, hogy elérte a 160 km/órás sebességet (100 mérföld/óra). Ez egy vérbeli klasszikus roadster, kétüléses, kis szélvédős autócska, ami nem viszi túlzásba az időjárás elleni védelmet sem. Ebből modernizált 25 példányt az angol Caton, méghozzá ugyanazzal a csapattal, akik a Jaguar D-Type és XKSS Continuation karosszériáját készítették.
Formáján alig változtattak, feltűnőek a korszak harmóniájából kilógó LED-es fényszórók, ezen kívül mindössze a szélvédőt húzták magasabbra a jobb szélvédelem kedvéért és a sárvédői készülnek alumíniumból. Sebességváltóját 5 fokozatú kézire cserélték és kihajították az autóból a pótkereket is, ezeket a részeket áttervezve pedig egy használhatóbb kabint alakítottak ki.
3,0 literes, négyhengeres motorja új karburátorokat, főtengelyt és dugattyúkat kapott, így a teljesítménye 185 lóerő, nyomatéka pedig 264 Nm. Ez nem hangzik soknak, de a fűtés és rádió nélküli sportautó súlya mindössze 920 kilogramm. AP Racing pedálgépet és modern fékeket szereltek az Austin Healeybe, utóbbiakat korhű kinézetű, 72 küllős Borrani felnik takarják. A Caton szerint 2000 órát vett igénybe az első restomod prototípus elkészítése.
25 példányt készít majd a Caton a frissített technikájú Austin Healey roadsterből, melyet nagyjából 570 ezer eurós áron lehet majd betolni a fűtött garázsba. A stílusnak bizony vastag árcédulája van.