1969-ben kifejezetten azért dobták piacra a Dodge Charger Daytonát, hogy leigázzák vele a NASCAR teljes mezőnyét. A korábbi projekt bukása után még a versenyzőjüket is a Ford karmai közé lökte, ez nem fordulhatott elő többször. Hatalmas eredmény volt, hogy Buddy Baker Dodge Charger Daytonája, a Chrysler Engineering 88-as autója volt az első a sportág történetében, ami átlépte a 200 mérföld/órás (322 km/óra) sebességet.
Egyértelműen látszik a Daytonán, hogy az alapját a jól ismert Charger adja, hiszen a nyúlánk forma és a hátsó ablakon túlnyúló tetőoszlopok elég jellegzetes elemek, de a karosszéria egy rakétaszerű orral kezdődik, amin bukólámpák vannak, a hátuljára pedig egy 58 centiméter magas szárny került.
Minden idők egyik legjellegzetesebb formájú amerikai izomautója ez, mely nem véletlenül bukkant fel épp a NASCAR tematikájú Verdák rajzfilmben is, ahol az úttörő autóra utalva a kékre fényezett Daytona volt a sport nagy öregje. Ez a csodálatos zöld utcai Daytona nem csak a színe és az állapota miatt megragadó, hanem azért is, mert egyike annak a 70 példánynak, amelyet 1969-ben gyártottak.
Ez még csak az egyik szűkítő tényező, mert a másik a kézi váltó, amivel csak 22 darabot szereltek. 426 köbhüvelykes Hemi motorja 425 lóerős, köszönhetően a Carter AFB karburátoroknak. 4 sebességes kézi váltó, Dana 60-as híd és Sure-Grip differenciálmű csatlakozik hozzá (Super Trak Pak), valamint megrendelték a nagyobb teljesítményű hűtőt is hozzá.
Nem spóroltak a ‘70-es évek hajnalán az extrákkal, a Dodge Charger Daytonában a külsőhöz passzoló zöld vinyl kárpit van, Chrysler Solid State AM rádió, állítható tükör, fordulatszámmérő és zárható tanksapka. Újonnan az Arizona állambeli Phoenixben adták át első tulajdonosának.
Hamar rövidre zárták a Daytona karrierjét, mert a folyamatos versenysikerek felkeltették a figyelmet, a hatékonynak bizonyuló aerodinamikai elemeket a következő szezonra betiltották. Mostanra pedig akár több mint 1 millió dollárt is érhet egy ilyen kifogástalan és ritka szelete az amerikai autóversenyzés történetének.