Már tesztelik az elektromos verseny-szárnyashajót
Alejandro Agag, aki a Formula-E alapítójaként vált közismertté, nem képes leállni az ötleteléssel. Miután létrehozta az Extreme E bajnokságot is, azonos, elektromos terepjárók számára, most vízre alkalmazza a bevált, és nyilván jövedelmező receptet.
Az E1 elektromos hajóverseny, amelyhez egy egészen szokatlan szárnyashajót tervezett a norvég Sophi Horne. A 800 kg-os, Racebird nevű gépet egy 204 lóerős Mercury villanymotor hajtja, és egy speciális vízalatti terelőidom emeli ki a teljes hajótestet a víz fölé. Az elv ugyanaz, mint a Dunán is közlekedő szárnyashajók esetében, és itt valószínűleg azért van rá szükség, hogy a nehéz elektromos hajtás ellenére nagy sebességet tudjanak elérni vízen is.
A terv az, hogy a 2023 tavaszán induló E1 világbajnokságon 12 csapat 24 Racebirdje állhasson rajthoz, és érdekes versenyeket vívjanak egymással különböző érdekes helyszíneken. Ehhez persze megbízhatóvá kell fejleszteni a versenytechnikát, és ez a folyamat vette kezdetét a napokban a Pó folyón, San Nazzaro közelében.