A Datsun márkát 2013-ban támasztották fel, azzal a céllal, hogy megismételje a sikert, amit a Dacia hozott a Renault számára. Ám ez nem igazán sikerült, így már 2020 óta folyik a márka felszámolása: Indonézia és Oroszország után a napokban Indiában is leállt a gyártás.
A Datsun számára az eladási csúcsot 2016 jelentette, akkor 87 300 autót adtak el világszerte, ehhez képest tavaly már csak 6400 darab talált gazdára. Indiában még egy darabig kaphatók lesznek raktárról az eddig legyártott autók, de úgy fest, ha ezek elfogytak, már csak Dél-Afrikában marad a kínálat része néhány Datsun.
A bukás okait a gyáriak sem nagyon elemezték még nyilvánosan, de mindenképp része lehetett benne, hogy a márka soha nem alakított ki teljes kínálatot. Piaconként legfeljebb egy-két típust kínáltak, de mindenütt egy kicsit mást lehetett kapni. Így a fejlesztési költségek majdnem olyan szinten voltak, mint egy több típusos márka esetében, viszont az eladások nem tükrözhették ezt. Már csak azért sem, mert a márkát eleve csak néhány árérzékeny piacon vezették be, de azok közül sem bukkanhatott fel mindenütt: Latin-Amerikában például meg sem próbálkoztak vele.
A Datsun ráadásul épp most kívánt volna komolyabb kínálatfrissítést – részint ez is lett a végzete. A cégvezetés jelenleg a Nissan kínálat megújítására fordítja minden rendelkezésre álló forrását, új Datsunokra így már nem maradt. Alighanem ezért is döntöttek a márka újbóli elsüllyesztése mellett.