Lassan jut el az új Amarok bemutatásáig a Volkswagen, de már elkezdték előkészíteni a terepet. Most például álcázófóliával burkolt képekkel igyekeznek felkelteni a közönség érdeklődését, és, talán azért, hogy legyen némi valós információtartalma is az előzetesnek, néhány adatot is közöltek.
Ezek szerint az új Amarok hossza 5,35 méter lesz, kerek 10 centivel több, mint az elődjéé, a tengelytáv pedig 17,5 centivel lesz hosszabb, összesen 3,27 méterre nő. A jármű teherbírása is nagyobb lesz, 1,2 tonnányi, vontatni pedig legfeljebb 3,5 tonnát szabad vele.
Mindez persze nem olyan nagyon meglepő, hiszen az már rég nem titok, hogy az új Amarok a Ford Ranger alapjaira kerül, amelyet már tavaly bemutattak. Ettől csupán centikkel térnek el az Amarok karosszériájának méretei, a tengelytáv pedig milliméterre azonos.
A VW közleményében 2 és 3 literes motorokról is szó esik, további konkrétumok nélkül, de nyilvánvaló, hogy ezek is a Rangerből már ismerős négy- és hathengeresek lesznek. Az Amarokban összesen ötféle motor lesz, egyféle benzines és négyféle dízel.
A gyáriak szerint az új Amarok csak az év vége felé mutatkozik be, ami a körülményeket ismerve logikus: mivel a Rangerrel azonos gyártósorokon készül majd, az autóipart sújtó alkatrészhiány miatt célszerű kivárni, míg az új Ranger első nagy vásárlóhulláma lemegy, és aztán piacra dobni az Amarokot – így legalább halvány esély nyílik rá, hogy értelmezhető határidőkkel tudják szállítani mindkét típust.