Neta S: egy új Tesla-gyilkos Kínából
A Neta – más átírásban Nezha, Nezsa – nem különösebben ismert márka a világnak ezen a felén, de a Hozon Auto nevű vállalkozás már 2018 óta kínál ilyen néven elektromos autókat Kínában. Korábban már ismertettük az olcsó Neta V Pro típust, a Neta S viszont új fejlemény, eredetileg az épp zajló kínai COVID-hullám miatt elmaradó Pekingi Autószalonon mutatták volna be.
Ez is egyike a négy oldalajtós, kupétetős villanyautóknak, amelyek messziről emlékeztetnek a Tesla valamelyik autójára. A Neta S tervezői azonban mintha az Audik részletmegoldásaiból is szemezgettek volna. Ez persze nem olyan meglepő, ismerve az Audi márka kivételes népszerűségét Kínában. Ráadásul az utánérzés-jelleg ellenére a Neta S jól néz ki: a formaterv tisztességes szakmunkának tűnik, és itt az arányokkal sincs baj, mint a V Pro esetében.
Az új Neta modell egyébként szép nagy, 4,8 méter hosszú, 2 méter széles és 1,4 méter magas, 2,9 méteres tengelytávval. A hajtásáról egyelőre csak annyit tudunk, hogy 700 km feletti hatótávot ígérnek a csak elektromos változat esetében, de állítólag lesz hatótávnövelő motoros kivitel is, amivel 1100 km-t lehet majd menni két feltöltés között.
Belülről inkább a régi Model S-ekre emlékeztet a Hozon modellje, legalábbis az álló középső kijelző onnan lehet ismerős. Emellett ablakra vetítő kijelző, és az utasoldalon egy kisebb képernyő segíti az autó rendszereivel való kommunikációt.