Korábban arról lehetett hallani, hogy a Renault tárgyal az oroszokkal helyi érdekeltségei eladásáról. Az Interfax hírügynökség értesülései szerint, amelyek állítólag Denis Manturov kereskedelmi minisztertől származnak, a moszkvai központú NAMI, az orosz állami autófejlesztő intézet veheti át a Renault részvényeit a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ban, illetve a Moszkvában működő Renault-Nissan üzemet is.
Afféle szimbolikus üzletről lenne szó: a NAMI egy rubelért venné át az orosz Renault üzemek tulajdonjogát, de a következő 5-6 év során biztosítanák a lehetőséget a francia cégnek, hogy visszavásárolja orosz érdekeltségeit. Ezzel megoldódna az a probléma, ami az Oroszország elleni gazdasági szankciók, illetve az orosz válaszlépések okoznak a Renault, a Lada, illetve az orosz autógyári dolgozók, és ezen keresztül a kormány számára.
A Renault a Lada, illetve saját moszkvai gyára révén az orosz piac mintegy 30%-át tartotta a kezében korábban, de a francia cég, amelynek legnagyobb részvényese a francia állam, a szankciók hatására kénytelen volt leállítani minden oroszországi tevékenységét. Ezzel nem változott sokat a helyzet, hiszen a háború kapcsán előállt alkatrészhiány miatt már korábban leállt a termelés, viszont a politikai nyomás miatt akkor sem lenne esély az újraindulásra a Renault irányítása mellett, ha egyébként minden feltétel adott lenne hozzá.
Azt már korábban jelezte a Renault, hogy tárgyal az oroszokkal arról, hogy hogyan szabadulhat meg az ottani érdekeltségeitől, annak ellenére, hogy a helyi cégeknek miniszteri rendelet tiltja külföldi tulajdonú vállalkozások felvásárlását. Ezen segít a NAMI bevonása, amely kutatóintézet, és nem vállalkozás, így technikailag a tilalom sem vonatkozik rá.
A NAMI érdekes kövület, amely a szovjet időkből maradt meg: 1920-ban alapították, és fontos része volt a következő csaknem hetven év szovjet autóipari projektjeiben: nem csak a licencvásárlások előkészítését irányították innen, de tervezési munka is zajlott. A Szovjetunió felbomlása után is fennmaradt az intézet, amelyet az utóbbi években újra állami autóipari manőverekhez használtak. Az utóbbi években a NAMI irányította a Putyin-limuzinként elhíresült Aurus luxusautók tervezését és gyártását is, bár a konkrét tervezésnek és fejlesztésnek csak egy kis része zajlott az intézetnél.
Bár a Renault számára a NAMI-val kötendő üzlet állítólag biztosítaná a visszatérés lehetőségét, ha a körülmények normalizálódnak, valószínű, hogy a Renault kénytelen lesz veszteségként leírni azt a kb. 2,2 milliárd eurónyi vagyont, amit az orosz telephelyek képviselnek, és megszakítani a napi kapcsolatot az oroszokkal. Eközben komoly kihívásként jelentkezhet a NAMI számára az orosz Renault üzemek működésbe hozása, hiszen a Renault beszállítói hálózatának külföldi része nélkül kell majd biztosítani az alkatrészellátást.