Ízléses retrót kínál a Porsche 911 legújabb változata
A Porsche az idén a 911 Sport Classic modellel folytatja a Heritage Design sorozatot, amelyet tavaly a Targa 4S Hertiage Edition-nel nyitott meg. Összesen négy ilyen típust ígértek, ezek közül a második a Sport Classic, amely a jellegzetes, múltidéző részletek mellett egyedi hajtáskombinációt is kínál.
A 3,7 literes, 550 lóerős turbós hathengeres ugyanis a 911 Turbóban csak dupla kuplungos PDK automatával érhető el, a Sport Classic viszont hétfokozatú kézi váltót kap, akár a távoli elődök, amelyek a részletmegoldásait ihlették.
A galambszürke-fehér színkombináció ugyan kevésbé látványos, mint a tavalyi Heritage modell vörös-fehér kombója, de így is elég jól néz ki, a belső kárpitok kockás szövetbetétje pedig igazán jól hozza a 70-es évek hangulatát, amikor a stílusbeli példakép, a 911 Carrera RS 2.7-es épp a Porsche csúcsmodellje volt.
A csomag a speciális festés és a máshol nem elérhető hajtáskombináció mellett több drága opciót is alapáron tartalmaz, így központi anyával rögzített felniket – elöl 20, hátul 21 hüvelykeseket – és kerámiatárcsás fékeket építenek be.
A Sport Classic természetesen nagyon jól is megy: 4,1 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége pedig 315 km/h. Ez azonban önmagában nem indokolná a jelentős felárat. Ez a változat ugyanis 272 714 euróba kerül, azaz bő 78 ezer euróval lesz drágább a sima 911 Turbónál, amit önmagában az alapáron járó extrák sem indokolnának. Az azonban biztosra vehető, hogy akad majd 1250 ember – ennyi készül a Sport Classicból összesen – aki az egyedi stílusért a megszokott Porsche minőségben hajlandó lesz megadni ennyi plusz pénzt is.